مراکز نوآوری برای آموزش استارت‌آپ به دانشجویان ایجاد خواهد شد

رئیس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قصد داریم با ایجاد مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها؛ دانشجویان را در حوزه دانش و آموزش استارت‌آپ کمک می‌کنند.

سید محمدحسین سجادی نیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه استارت‌آپ به بخش دانشجویی و غیر دانشجویی تقسیم نمی‌شوند، گفت: استارت آپ‌ها براساس ماهیت نوع شرکت؛ به دانش بنیان و خلاق طبقه‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیران و طراحان بسیاری از شرکت‌هایی که به عنوان شرکت‌های فعال در حوزه خلاق و استارت‌آپی فعالیت می‌کنند، از دانشجویان و فار‌غ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. همچنین بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای اینترنتی توسط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری توسعه یافته‌اند.

رئیس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری بر افزایش حمایت‌های خود از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی تاکید دارد، گفت: این معاونت تلاش دارد برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق را گسترش دهد تا حمایت‌های بیشتری از استارت‌آپ‌های نوپا انجام گیرد.

وی درباره برخی حمایت‌ها از دانشجویان مشتاق برای ایجاد یک استارت‌آپ‌ در دانشگاه‌ها عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری با ایجاد مراکزی نظیر مرکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها؛ دانشجویان را در حوزه دانش و آموزش کمک می‌کنند.

سجادی نیری به نقش دانشگاه‌ها در ایجاد و تقویت استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور به توسعه و رونق استارت آپ‌ها در سطح جزء و کلان کمک گسترده‌ای می‌کنند، بسیاری از کسب‌و‌کارهایی که در کشور فعالیت‌ می‌کنند آغازشکل‌گیری آنها در دانشگاه و توسط دانشجویان و استادان بوده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها از طریق آموزش و توانمندسازی دانشجویان مسیر را برای خلق کسب‌و‌کارهای جدید و دانش‌بنیان هموار می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029239

وب گردی

وب گردی