دسترسی هواوی به برنامه‌های گوگل محدود شد

دستگاه های Mate 30 هواوی که به تازگی راه اندازی شده اند دسترسی خود را برای نصب دستی برنامه های اندروید گوگل از دست دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس این گزارش، «John Wu» محقق امنیتی روز سه شنبه یک پست وبلاگ در bit.ly/2p5d2Cu را منتشر کرد که توضیح داد چگونه کاربران Huawei Mate 30 Pro توانستند به رغم لیست سیاه ایالات متحده که استفاده از شرکت آمریکایی را ممنوع می کند، بارگیری و نصب برنامه های Google را به صورت دستی انجام دهند.

بلومبرگ اعلام کرد که در پی افشاگری ها، دستگاه های Mate 30 ساخته شده برای کار بر روی شبکه های جدید تلفن همراه 5G، امکان نصب دستی برنامه های اندرویدی را از دست دادند.

از زمانی‌که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در اواسط ماه می این شرکت را در لیست سیاه قرار داد، Mate 30 اولین گوشی هوشمند پرچمدار هواوی است که راه اندازی شده است.

Wu در این پست روش گسترده‌ای برای نصب سرویس‌های گوگل در دستگاه های تازه منتشر شده هواوی ارائه داد که متکی به رابط برنامه نویسی مدیریت دستگاه تلفن هواوی یا MDM APIs است.

چارچوب سیستم موجود در سیستم عامل هوآوی دارای یک «backdoor» است که به برنامه های مجاز اجازه می دهد تا برخی از برنامه های کاربر به عنوان برنامه های سیستم پرچم گذاری کنند.

بلومبرگ bloom.bg/2mSwsKg گزارش داد که این فرایند به تلفن های Mate 30 اجازه می دهد تا برنامه های محبوب مانند Google Maps و Gmail که مجاز نیستند را اجرا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029247

وب گردی

وب گردی