ادعای عجیب ساکنان یک روستا+توضیح وزارت بهداشت

وزارت بهداشت درخصوص انتشار کلیپی در فضای مجازی که مدعی ادعای ابتلای 200 نفر از اهالی یک روستا به ایدز هستند توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امروز صبح کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که روایتگر تجمع عده‌ای از هموطنان مقابل خانه بهداشت یکی از مناطق کشور است.

در این کلیپ ادعا شده است مردم شهر چنار محمود مقابل فرمانداری و شبکه بهداشت شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل ابتلای بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی روستا به خاطر نمونه‌گیری برای آزمایش قندخون با استفاده از سرنگ آلوده تجمع کرده‌اند.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره کلیپ منتشر شده در فضای مجازی توضیح داد: موضوعات مطرح شده در مورد علل ابتلای تعدادی از سکنه یکی از روستاهای شهرستان لردگان ویروس اچ آی وی به هیچ وجه هیچگونه ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته بررسی های انجام شده در هفته های اخیر در آن منطقه کماکان ادامه دارد و با توجه به قواعد و اصول اخلاق پزشکی اطلاعات خصوصی این افراد به هیچ وجه قابل انتشار نیست.

وی گفت: توصیه می شود رسانه ها از گمانه زنی پرهیز کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که ابعاد کلی موضوع برای وزارت بهداشت روشن است.

اخبار تکمیلی در این رابطه به زودی منتشر خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029254

وب گردی

وب گردی