حضور کارشناس مذهبی در کلانتری و پاسگاه ها

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا از حضور مشاوران مذهبی در کلانتری و پاسگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت: بُعد انقلابی ناجا باید تقویت شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلیرضا ادیانی» عصر چهارشنبه در آئین معرفی کارشناس و مشاور مذهبی در کلانتری و پاسگاه های ناجاگفت: یکی از ابعاد تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها حضور یک کارشناس مذهبی در این مراکز می باشد، این کارشناس مذهبی می تواند نقش پدری، هدایت گری و ... را ایفا کند.

وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری در اجرای طرح حضور یک کارشناس مذهبی در کلانتری ها پیشگام بوده است، ادامه داد: قطعا اجرای این طرح برکات و خیرات بسیاری برای پلیس پیشگیری و البته جامعه دارد و تعهد می دهیم تا پایان سال در ۲۰۰ کلانتری حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون را شاهد باشیم و این روند در همه کلانتری های کشور تسری می یابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه بعد انقلابی نیروی انتظامی باید تقویت شود، خاطر نشان کرد: خط فکریمان باید در راهبرد «مأموریت در قبال ناجا و مسئولیت در قبال انقلاب اسلامی» باشد.

ادیانی اضافه کرد: نیروی انتظامی اگرچه از آغازین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، چون سپاه پاسداران و ارتش مولد انقلاب نیست؛ اما ترکیب آن مولد انقلاب اسلامی است زیرا با ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته، ترکیبی مولد انقلاب شکل گرفت.

وی با اشاره به مأموریت خطیر نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها مسئولیت خطیر تأمین امنیت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و ... برعهده دارد.

ادیانی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی پناهگاه و ملجأ مردم است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح هایی چون ناظر ۱، ۲، ۳ نشان از جهش ناجا در میل این نیرو به یک نیروی در تراز جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه اجرای طرح هایی چون طرح ناظر ۱ مصداق بارز جهاد فرهنگی است، بیان کرد: یکیَ از راهبردهای‌مان این است که پلیس باید در منظر دید عموم باشد این بدان معنا است که «راهبرد حضور پلیس» به خودی خود عامل بازدارندگی است و بررسی ها بیانگر این مهم می باشد که این راهبرد حضور؛ یعنی هر جا که پلیس حاضر است، میزان ناامنی های اجتماعی را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.

وی در ادامه به مأموریت خطیر پلیس پیشگیری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در تعابیری چون «تنها نیروی مسلح اجتماعی»، «نیروی عظیم»، «مماس با مردم»، «مظهر اقتدار ملت توأم با رأفت و عدالت اسلامی»، «مظهر حاکمیت»، «ویترین نیروهای مسلح» و ... از نیروی انتظامی یاد می کنند و این تعابیر بیانگر اهمیت نقش و جایگاه پلیس در جامعه می باشد.

ادیانی با تأکید بر لزوم برخورد حکیمانه با مردم در کلانتری ها و مراکز انتظامی، ادامه داد: برخورد حکیمانه با مردم از انتظارات و مطالبات فرماندهی معزز کل قوا از نیروی انتظامی است، ما باید تلاش کنیم کلانتری ها را به سمت انتظار معظم له سوق دهیم.

وی تصریح کرد: در طرح تعالی رفتاری کارکنان کلانتری ها هدف تحقق انتظار و مطالبه مقام معظم رهبری است، بنابراین این عزم و اراده در نیروی انتظامی برای برخورد حکیمانه با مردم وجود دارد و باید بگویم به وضع موجود قائل نیستیم و در تلاش برای تعالی رفتار کارکنان نیروی انتظامی می باشیم.

مراجعه ۱۲.۵ میلیون نفر به کلانتری ها در سال ۹۷

سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز در ادامه این مراسم گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۲.۵ میلیون مراجعه کننده به کلانتری ها داشتیم و این اعداد و ارقام بیانگر ارتباط گسترده پلیس به ویژه نیروهای کلانتری ها با مردم است، بنابراین برخورد حکیمانه با مردم به عنوان یک اصل اساسی و مهم باید به جد دنبال شود.

وی با بیان اینکه راه رستگاری انسان ها در عمل صالح شان است، افزود: عزت انسان در گرو تقوا و عمل صالح است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) با این مضمون که "نیروهای مسلح، عزت دین هستند"، افزود: شرط این ویژگی، این است که نیروهای مسلح خدمتگزار مردم باشد و مردم بتوانند به آنان اعتماد و تکیه کنند.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه پلیس باید مأمن و پناه مردم باشد، تأکید کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و باید این خدمتگزاری را توفیق بدانیم؛ از طرفی پلیس باید در"رویت" آحاد جامعه باشد چرا که حضور پر رنگ پلیس در جامعه موجب دلگرمی آحاد مردم و هراس مجرمان و قانون شکنان می باشد.

همجواری با علما، صیانت بخش است

سردار شرفی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی پلیس براساس اصول مکتبی، دینی و برگرفته از احکام قرآن و آیات الهی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره بر برخورد حکیمانه با مردم تأکید داشته اند، بنابراین شایسته است که آحاد فرماندهان و سبزپوشان ناجا این مهم را به عنوان یک فرمان از سوی فرماندهی معزز کل قوا دنبال و اجرایی کنند.

سردار شرفی با اشاره به جانفشانی ها و ایثار نیروهای پلیس در جای جای کشور، ادامه داد: مصادیق ایثارگری سبزپوشان ناجا به کرات زیاد است اما مادامی که در برخورد با مردم کوتاهی یا اهمال کنیم ممکن است که این جانفشانی ها از دید و منظر عموم مردم مغفول بماند.

این مقام عالی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور کارشناس و مشاور مذهبی در کلانتری ها و پاسگاه های سراسر کشور گفت: طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها را به عنوان یک اولویت جدی دنبال می کنیم و حضور کارشناسان مذهبی در مراکز انتظامی یکی از ابعاد این طرح تحولی می باشد چرا که معتقدیم اساسا همجواری با علما صیانت بخش و برکت آفرین است.

کد خبر: 1029272

وب گردی

وب گردی