مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 11 مهرماه

«۵ سرای منحصر به فرد فناوری دانشگاه آزاد، استقبال ژورنالسیتی از نو دانشجویان و علوم انسانی در صدر بدون آزمون‌ها» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در یازدهم مهرماه به شرح زیر است:

۵ سرای منحصر به فرد فناوری دانشگاه آزاد

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، به بررسی سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته که طی ماه‌های اخیر راه‌اندازی شده‌ است. از جمله این موارد می‌توان به اصلاح نژاد اسب ترکمن در سرای نوآوری واحد علی‌آباد کتول، اختصاص سرای نوآوری یزد به مقوله پوشاک و نساجی، تبدیل دانشکده فنی و مهندسی واحد رفسنجان به سرای نوآوری از جمله مواردی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

استقبال ژورنالسیتی از نو دانشجویان

در این عنوان روزنامه فرهیختگان، گزیده‌ای از نشریات دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور آمده است. از جمله این نشریات می‌توان به بیستو‌سومین شماره نشریه هم‌شاگردی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بیست‌ودومین شماره از گاهنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی آرمانشهر متعلق به مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز، «پابرهنه» ارگان رسمی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، «دنیای قشنگ نو» عنوان ویژه‌نامه ورودی‌های 98 نشریه میدان انقلاب بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی‌شریف اشاره کرد.

۲۳۰ تخلف در انتقال دانشجویان پزشکی محرز شد

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در این عنوان روزنامه فرهیختگان از بررسی مجدد همه پرونده‌های دانشجویان علوم پزشکی انتقالی از خارج به داخل خبر داد و گفت: پرونده تخلف در انتقال دانشجویان علوم پزشکی از خارج به داخل کشور همچنان مفتوح است، تا امروز ۲۳۰ نفر متقاضی انتقال از خارج شناسایی شده و احراز تخلف شده‌اند. تخلف‌های آنها هم متفاوت است. برخی نمره دیپلم کمتر داشته‌اند و با همکاری پنج مدرسه دیپلم جعلی درست کرده‌اند. همچنین برخی با همکاری آژانس‌های مسافرتی مهر ورود و خروج غیرواقعی را در پاسپورت خود ثبت کرده‌اند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در یازدهم مهرماه به شرح زیر است:

علوم انسانی در صدر بدون آزمون‌ها

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در این عنوان روزنامه آفرینش با اشاره به جزئیات آماری رشته‌های بدون کنکور پذیرش مهرماه 98 گفت: از تعداد 247 هزار و 416 نفر پذیرفته شده نهایی تعداد 58 هزار و 641 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد 30 هزار و 190 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد 137 هزار و 318 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد8 هزار و 244 نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد 13 هزار و 23 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی پذیرفته شده اند. از میان 247 هزار و 416 نفر پذیرفته شده نهایی در رشته های بدون کنکور تعداد 140 هزار و 771 نفر معادل 56.90 درصد پذیرفته شدگان زن هستند و تعداد 106 هزار و 645 نفر معادل 43.10 درصدپذیرفته شدگان مرد هستند.

آغاز ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه سوره

این عنوان روزنامه آفرینش، از ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه سوره حکایت دارد. پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشگاه سوره در رشته‌های مهندسی معماری، شهرسازی، معماری داخلی روز شنبه 13 مهر و رشته‌های روزنامه‌نگاری، روابط عمومی و مدیریت فرهنگی و هنری روز یکشنبه 14 مهر میتوانند برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.همچنین پذیرفته‌شدگان بدون آزمون رشته‌های کتابت و نگارگری، هنرهای اسلامی از 15 مهر و نمایش عروسکی، ادبیات نمایشی و طراحی صحنه از 16 مهر باید نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029278

وب گردی

وب گردی