کشف نحوه پاسخ اکوسیستم به تغییرات آب‌وهوایی

دانشمندان با استفاده از تغییرات گلدهی گیاهان ابزاری برای درک چگونگی پاسخگویی اکوسیستم ها به یک تغییر آب و هوا کشف کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همان طور که تغییرات آب و هوا سرعت می‌گیرد، ضبط تغییرات در زمان گل دهی گیاه برای درک چگونگی تغییرات آب و هوا بر تعامل اکوسیستم تأثیر دارد.
در حال حاضر، هنگامی که محققان زمان گلدهی گلهای تاریخی را با استفاده از نمونه های گیاهان دارویی خشک بازسازی می‌کنند، اولین یا اوج گلدهی را با استفاده از روز-سال (DOY) به عنوان یک پروکسی تخمین می زنند.
از آنجا که نمونه های گیاه دارویی در بسیاری از مراحل مختلف گلدهی و باروری جمع آوری می شوند (موسوم به مراحل فنولوژیکی) این روش جمع آوری، داده های متغیر ایجاد می کند که توانایی تخمین چگونگی پاسخ اکوسیستم ها به آب و هوا را محدود می کند.

در تحقیقات ارائه شده در شماره اخیر برنامه های کاربردی در علوم گیاهی، عده ای از محققان برای بهبود امتیاز دهی مرحله رشد در نمونه های گیاهی، اندازه گیری کمی جدیدی از وضعیت فنولوژی با نام شاخص فنولوژی تهیه کردند.
آن‌ها در مقاله خود با استفاده از بسته نرم افزاری رایگان ImageJ ، پروتکلی را برای استخراج از شاخص فنولوژی نمونه های گیاه گلی به صورت خودکار ارائه می دهد.

Natalie Love نویسنده مسئول این تحقیق گفت: نمونه های گیاه دارویی را می توان در طیف گسترده ای از مراحل فنولوژی از گلدهی تا میوه جمع آوری کرد، بنابراین اگر نمونه ها در روز-سال اول گل یا اوج آن جمع آوری شوند، نادرست است.

این محقق اظهار کرد که با این روش می توان روز-سال از شروع یک اتفاق خاص (مانند اوج گل دهی) را پیش بینی کرد، نه این که فرض کنیم DOY(روز-سال) معادل اوج گلدهی یا روز اول گل است. تیم وی رویکرد جدید خود را روی Streptanthus tortuosus که یک گیاه کوچک در خانواده خردل که بومی کوه‌های کالیفرنیا است، آزمایش کردند.
آنها دریافتند که وصل کردن شاخص های فنولوژیکی به مدل های اقلیمی نتایج را تغییر می دهد. Natalie گفت: «با استفاده از مدل ما، درجه بالاتری از پیشرفت فنولوژی در پاسخ به تغییرات آب و هوا پیش‌بینی می شود.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1029295

وب گردی

وب گردی