تسهیل روند ایده تا محصول از دغدغه‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد بستری برای تسهیل روند ایده تا محصول ار از مهمترین وظایف مسئولان دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرج، سیداحسان شیرنگی که در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی بتن دانشجویان سراسر کشور، بر تغییر سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل این دانشگاه به دانشگاه کارآفرین سخن گفت و افزود: امروزه دانشگاه‌های معتبر جهان از نسل دوم و پژوهش محور، مسیر خود را به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین تغییر داده اند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین مسیر حرکت می‌کند.

وی افزود: با تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم، دانشجویان و دانش‌آموختگان به نیروهایی کارآفرین تبدیل می شوند که نه تنها حقوق بگیر نخواهند بود، بلکه حقوق ده هستند.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی از سیاست های این اداره کل در این خصوص سخن گفت و اظهار کرد: دانشگاه با ایجاد سراهای نوآوری به این مهم دست خواهد یافت. سراهای نوآوری و فناوری با سه بازوی اصلی متشکل از «شتاب‌دهنده‌ها»، «مراکز رشد» و «پارک‌های علم و فناوری» وارد عرصه خواهند شد.

وی با توضیحاتی در خصوص نحوه عملکرد این بخش‌ها گفت: در بخش شتاب دهنده، دانشجویان و صاحبان ایده هدایت شده و خروجی این بخش شرکت های دانش‌بنیان هستند که در مراکز رشد با گذراندن دوره‌های رشد و آموزش با نحوه اداره صحیح شرکت‌های دانش بنیان و ورود به بازار کسب و کار آشنا شده و در مرحله آخر در پارک های فناوری برای ارائه محصول و ورود به بازار آماده می‌شوند.

شیرنگی از این روند به مثاله ریل گذاری جدید دانشگاه آزاد اسلامی به ‌منظور حمایت و هدایت دانشجویان، صاحبان ایده و نوآوران دانشگاهی یاد کرد و گفت: به زودی آئین‌نامه‌های مربوط به سراهای نوآوری به واحدهای دانشگاهی ابلاغ خواهد شد و این سراهای نوآوری به صورت مستقیم زیرنظر ریاست دانشگاه فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029312

وب گردی

وب گردی