تولید برق با تاسیس نیروگاه بادی و خورشیدی در مرکز رشد واحد رشت

معاون پژوهش و فناوری واحد رشت گفت: تولید برق از طریق تاسیس نیروگاه بادی و خورشیدی در مرکز رشد واحد رشت برای اولین بار در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

سیدمظفر میربرگ کار معاون پژوهش و فناوری واحد رشت در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان این واحد دانشگاهی و دستاوردهای آن گفت: مراکز رشد ما در واحد رشت در زمینه تولید محصولات دانش‌‌بنیان دستاوردهای بسیاری داشته و کلیه شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان در این مراکز، تحت حمایت دانشگاه به فعالیت خود ادامه می‌‌‌‌‌دهند.

وی تشریح کرد: برخی از دستاوردهایی که در مراکز رشد واحد رشت داشتیم برای اولین‌‌‌‌‌ بار در مجموعه دانشگاه آزاد شکل گرفته؛ از جمله این دستاوردها می‌‌توان به تولید برق از طریق تاسیس نیروگاه بادی و خورشیدی اشاره کرد که رسیدن به این توانایی برای اولین بار در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی توسط واحد رشت انجام شده است. با توجه به اینکه این دستاورد نمونه ایرانی ندارد یک توانمندی حائز اهمیت توسط متخصصان داخلی محسوب شده که خودکفایی ایران در زمینه تولید برق از طریق تاسیس نیروگاه بادی و خورشیدی را در پی دارد.

معاون پژوهش و فناوری واحد رشت در ادامه تاکید کرد: از دیگر محصولات دانش‌‌بنیان واحد رشت تولید چراغ روشنایی است که این محصول به تجاری‌‌سازی رسیده و قراردادی هم در این زمینه با شهرداری‌‌‌‌‌‌ها، جهت نصب این چراغ‌‌‌ها در پارک‌‌‌های سطح شهر داشتیم.

میربرگ کار درباره ماموریت واحد رشت در طرح پایش اظهار کرد: طرح پایش که دانشگاه آزاد متولی آن است و مهم‌‌‌‌‌ترین هدف این طرح، رفع چالش‌‌‌ها و مسائل کشور تعیین شده؛ در صورتی که به طور صحیح و بر مبنای توانمندی هر استان انجام شود اثرات غیر‌‌‌قابل انکاری را در رفع مسائل موجود دارد. ماموریتی هم که به واحد دانشگاهی رشت بر مبنای طرح پایش و نظام موضوعات با توجه به ظرفیت استان گیلان واگذار شده بر محور گردشگری است و موضوع پایان‌‌‌نامه دانشجویان دانشگاه آزاد استان گیلان در مقطع تحصیلات تکمیلی حول محور این مبحث تعیین خواهد شد.

وی درباره طرح پویش در دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: طرح پویش از روز اول دانشجو را بورسیه می‌‌کند. این طرح به صورت آزمایشی در تعامل با اتاق بازرگانی و صنایع استان اصفهان آغاز شده که دانشجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه، هم‌‌زمان در دانشگاه و محیط کارخانه حاضر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد رشت در پایان متذکر شد: با بهره‌‌گیری صحیح از این طرح، اگر بتوانیم دانشجو را مطابق با استانداردی که صنعت می‌‌‌خواهد با کار عملی آشنا و تربیت کنیم دستاورد بزرگی برای دانشگاه آزاد محسوب خواهد شد. بدون تردید دانشجویانی که هم‌‌زمان با تحصیل در صنایع مختلف دوره دیده و مهارت‌‌های لازم را کسب کرده باشند بعد از فارغ‌‌‌‌التحصیلی دغدغه اشتغال ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029327

وب گردی

وب گردی