تولید صنعتی نانوافزودنی برای بهبود عملکرد بتن

یک شرکت نانویی افزودنی جدیدی ارائه کرده که از آن می‌توان برای بهبود عملکرد بتن استفاده کرد. این افزودنی سازگار با انواع ملات‌های آبی بوده و در آن از گرافن استفاده شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت گرافن‌سی‌ای (GrapheneCA) محصول جدید خود را با نام OG به بازار عرضه کرد که مخلوطی از ترکیبات گرافنی بوده و برای کاهش میزان ترک و بهبود استحکام بتن استفاده می‌شود. این محصول محلولی سیاه رنگ بوده که دارای حداقل ۳۰ درصد گرافن است. این محصول در بسته‌بندی‌های مختلف و با حجم‌های متفاوت به بازار عرضه شده است.

دیوید روبل، مدیر بخش توسعه کسب‌وکار شرکت گرافن‌سی‌ای در این باره گفت: «OG یکی از مصادیق کاربرد گرافن است که می‌تواند در صنعت ساختمان تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

روبل تاکید کرد که این محصول با ملات‌های آبی سازگار بوده و می‌توان آن را با قیمت کم برای بهبود عملکرد بتن استفاده کرد. با این فناوری کاهش انتشار گاز دی‌اکسیدکربن با بهینه‌سازی سیمان انجام می‌شود.

گرافن‌سی‌ای به تولید گرافن در مقیاس صنعتی ادامه می‌دهد، تولید صنعتی گرافن منجر به ارائه محصولات جدیدی نظیر OG، کامپوزیت، رزین، اپوکسی و پوشش شده است. این شرکت اخیرا همکاری مشترکی با یک شرکت روسی فعال در بخش چاپگر سه‌بعدی داشته است.

سال گذشته این شرکت دومین خط خود را با هدف افزایش ظرفیت تولید گرافن، راه‌اندازی کرد. گرافن‌سی‌ای یکی از تولید‌کنندگان گرافن و محصولات گرافنی است که با روشی زیست‌سازگار اقدام به تولید محصول می‌کند. این خط تولید جدید در شهر بروکلین واقع شده که موجب افزایش ده برابر ظرفیت تولید گرافن‌سی‌ای می‌شود. این اتفاق برای شرکت گرافن‌سی‌ای بسیار مهم و حیاتی بوده و می‌تواند موقعیت این شرکت را در بازار تثبیت کند.

گرافن‌سی‌ای در نیویورک واقع شده و یک شرکت خصوصی در حوزه گرافن و محصولات گرافنی است. این شرکت تولید خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده و به دنبال حل چالش‌های مربوط به استفاده از گرافن در محصولات و کاربردهای مختلف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029330

وب گردی

وب گردی