توانایی و تعهد دانش‌آموختگان برای انجام کار دو هدف مهم دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد عنوان کرد که توانایی و تعهد انجام کار دو هدف عمده و مهم مورد نظر این دانشگاه برای دانش‌آموختگان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی حسن‌زاده رئیس واحد گناباد در مراسم توجیهی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد از دو بعد کمی و کیفی به تشریح پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و دانشجویان شاغل به تحصیل، امکانات، فضاهای آموزشی و فیزیکی، ده‌ها هزار واحد آزمایشگاهی و کارگاهی، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان، و ده‌ها مؤلفه دیگر را ازجمله ابعاد کمی دانشگاه برشمرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از رنکینگ‌های جهانی دارای رتبه‌های ممتازی است، افزود: در بررسی‌هایی که از سوی مؤسسات علمی معتبر از جمله مرکز جهانی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ و بین ۶۲ کشور و هزار دانشگاه انجام شده، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد، طبق رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۱۸ دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۷ رشته تحصیلی جزء برترین دانشگاه‌های دنیا بوده است.

حسن‌زاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن امکانات منحصربه‌فرد آزمایشگاهی و کارگاهی از یکسو و بهره‌مندی از استادان مجرب و متعهد در این زمینه پیشرو بوده اما لازمه بهره‌مندی از همه این مزایا و امکانات، تلاش و کوشش خود دانشجویان است.

وی از واحد گناباد به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که زیرساخت‌های مناسب و لازم برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها را مهیا کرده است، نام برد و خاطرنشان کرد: هدف ما در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد فقط ارائه مدرک تحصیلی نیست؛ بلکه ما دو هدف عمده و مهم را مد نظر قرار می‌دهیم و آن اینکه باید دانش آموخته‌ای داشته باشیم که هم توانایی انجام کار و هم تعهد انجام کار را داشته باشد.

مهدی یعقوبی‌اول معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد هم در ادامه با تبریک سال تحصیلی جدید با اشاره به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی، فرهنگی و دانشجویی به تشریح فعالیت‌های حوزه‌های مختلف این دانشگاه و معرفی مدیران گروه‌های آموزشی پرداخت.

وی با تأکید بر رعایت کامل مقررات از سوی دانشجویان به آنان توصیه کرد که مسائل و مشکلات آموزشی خود را با اداره آموزش و مدیران گروه‌ها و معاونت دانشگاه مطرح کنند.

معاون واحد گناباد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه را فعالیت‌های فرهنگی دانست و خواستار مشارکت بیشتر دانشجویان به‌ویژه دانشجویان جدید در امور فرهنگی شد.

یعقوبی وجود دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را موهبت و ظرفیت دانست و گفت: «سال تحصیلی جدید و با وجود دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با بهره‌گیری از این ظرفیت و با همت مضاعف در ساختن بستری مناسب برای ارائه خدمات بهتر فرهنگی و پاسخگویی بیشتر به دانشجویان بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.»

تلاوت قرآن، سرود جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی، صلوات خاصه امام رضا(ع)، مداحی وغبارروبی مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه از دیگر برنامه‌های آیین تبیینی و توجیهی دانشجویان جدید واحد دانشگاهی گناباد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029352

وب گردی

وب گردی