معطلی یک میلیون تن غلات در بنادر ایران

مشکل در پرداخت‌ها باعث شده است که حدود یک میلیون تن غلات پشت بنادر ایران معطل بمانند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، فارس به نقل از رویترز نوشت: مشکل در پرداخت پول واردات غلات باعث شده است که بیش 20 کشتی حامل حدود یک میلیون غلات پشت بنادر ایران منتظر تحویل بار باشند.

منابع آگاه اعلام کردند: مشکل در نحوه پرداخت پول ناشی از تحریم‌ها باعث شده است که این کشتی‌ها برای تخلیه بار خود در بنادر ایران با مشکل مواجه باشند.

منابع آگاه می‌گویند:‌ تحریم‌ها باعث شده است که شرکت‌هایی نظیر بانج و COFCO چین با تأخیر در دریافت پول خود مواجه شده و روزانه 15 هزار دلار هزینه بیشتری را به دلیل محدودیت در روند پرداخت متحمل شوند.

محصولات غذایی، دارو و دیگر محصولات انسانی از تحریم‌های آمریکا معاف شده است اما در واقع تحریم‌ها علیه تهران باعث شده است که بانک‌های خارجی تعامل با تهران را متوقف کرده و حتی در زمینه کالاهایی که از تحریم معاف شده‌اند نیز خدمات مالی ارائه ندهند.

بانک‌هایی هم که به همکاری با ایران ادامه داده‌اند با موانعی در انجام تراکنش مالی مواجه هستند.

به گفته 6 منبع آگاه ایرانی و خارجی این کشتی‌ها حدود یک ماه است که در نزدیکی بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس متوقف شده‌اند بار این کشتی‌ها شامل دانه‌های روغنی و ذرت است که از کشورهای آمریکای جنوبی حمل شده‌اند.

یک منبع آگاه اروپایی گفت: هیچ محدودیتی برای فروش کالاهای انسانی به ایران وجود ندارد اما مشکل در انجام پرداخت است. شما باید ماه‌ها برای دریافت پول خود صبر کنید.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029369

وب گردی

وب گردی