وزیر علوم باید درباره دعوت جفری ساکس به دانشگاهیان توضیح دهد

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: وزیر علوم باید به جریان دانشجویی و اقشار مختلف جامعه برای دعوت از افرادی مانند جفری ساکس توضیح دهد.

دانیال یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سفر جفری ساکس به ایران برای حضور در برنامه «اقتصاد جهانی» که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: جفری مشاور ارشد جورج سوروس سرمایه دار آمریکایی است، این فرد بارها در جریانات ضد ایرانی سرمایه گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی افراد دانشگاهی و غیر دانشگاهی با این سوال مواجه می‌شوند که به راستی وزارت علوم از دعوت چهره‌هایی که دشمنی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شفاف و نمایان است، چه هدفی را دنبال می‌کند؟

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با تاکید بر اینکه وزرات علوم باید دلیل انتخاب افرادی نظیر جفری ساکس را برای جامعه دانشگاهی و رسانه‌ها توضیح دهد، گفت: وزارت علوم باید اتکا به توان داخلی به طور ویژه دیپلماسی فرهنگی و علمی در سطح جهان را در دستور کار خود قرار دهد، نه اینکه به دنبال کپی کردن نسخه‌های جهانی در سطح دانشگاه‌ها با روندها و قالب‌های مختلف از جمله آمریکایی باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مقامات در دولت یازدهم و دوازدهم مخصوصا در حوزه سیاست خارجی با رویکرد علمی و تحت عنوان نشست‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها، افرادی را به عنوان مدعو یا سخنران دعوت می‌کنند که دشمنی آنها در حق ملت و کشور ثابت شده است.

یادگاری عنوان کرد: مسئولان وزارت علوم با اقداماتی این چنینی نه تنها فضای داخلی دانشگاه‌ها را دچار حواشی می‌کنند؛ بلکه توان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی را نیز تضعیف خواهند کرد.

این فعال دانشجویی به دستگاه‌های نظارتی کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله درباره حضور برخی از چهره‌های جهانی تحت عنوان گسترش دیپلماسی عمومی و علمی که دشمنی آنها در جهان به اثبات رسیده این است که چرا هیچ نهادی بر عملکرد وزارت علوم نظارت نمی‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزیر علوم باید به جریان دانشجویی و اقشار مختلف جامعه درباره عملکرد خیانت‌بار خود برای دعوت از افرادی مانند جفری ساکس توضیح دهد که آیا به دنبال راه نفوذ گروهی و فردی دشمنان به جامعه است؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1029374

وب گردی

وب گردی