فصل هشتم «قندپهلو» با شکلی جدید می‌آید

مدیر گروه مهارت های تخصصی و عمومی شبکه هفت از تولید فصل هشتم برنامه تلویزیونی «قندپهلو» با شکل و شمایلی جدید خبر داد و گفت: اگر زیرساخت‌های تولید فراهم شود، این برنامه در ماه مبارک ربیع به پخش می‌رسد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، «مهدی خلجی» درباره آخرین وضعیت تولید فصل هشتم برنامه تلویزیونی «قندپهلو» گفت: به تازگی جلسه‌ای با تیم داوران و تهیه‌کننده برنامه داشتیم که در آن بحث ساختار، فرم و شکل اجرایی فصل جدید مطرح و تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: بناست در فصل جدید علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی نیز به عنوان تماشاچی در برنامه حضور داشته باشند و شرکت‌کنندگان نیز از طریق فراخوانی که به زودی اعلام خواهد شد، انتخاب خواهند شد. البته اینفوگرافی چگونه انتخاب شدن مهمانان و حضورشان در آزمون پیش از برنامه نیز از طریق آیتم ثابتی روانه آنتن خواهد شد. همچنین ما آیتم «فارسی شکر است» را خواهیم داشت و در این بخش از کسانی که خارج از ایران زندگی می‌کنند اما به خاطر عشق و علاقه له زبان فارسی آن را یادگرفته‌اند، می‌خواهیم که درباره زبان فارسی برای ما سخن بگویند.

خلجی در ادامه از انتخاب برگزیده توسط آراء مردمی خبر داد وگفت: در این فصل ما از حضور 6 استاد بهره خواهیم برد که چند چهره ماندگار زبان و ادب فارسی نیز افتخار حضور در برنامه را داده‌اند. همچنین دکور و فضایی که برنامه در آن اجرا خواهد شد بهتر از دوره‌های قبل خواهد بود. ما با هزینه بسیار کمی قند پهلو را تولید کرده‌ایم و حالا که می‌خواهیم سر و شکل برنامه را حرفه‌ای تر و بهتر کنیم قطعا به بودجه بیشتری نیاز داریم.

وی تاکید کرد: امیدوارم سازمان‌ها و نهادهایی که با زبان و ادبیات فارسی سر و کار دارند، پای کار بیایند و برای تامین بخشی از هزینه تولید برنامه به ما کمک کنند. ما حتی از بخش خصوصی علاقه‌مند به فرهنگ نیز دعوت می‌کنیم تا در تولید این برنامه به کمک ما بیایند. برنامه‌هایی که در راستای فرهنگ‌سازی گام برمی‌دارند معمولا مهجور هستند و شاید به اندازه برنامه‌های سرگرم‌کننده از آنها استقبال نشود اما قندپهلو در فصل‌های قبلی نشان داده که از پتاسیل بالایی در اثرگذاری و جذب مخاطب برخوردار است که اهمیت توجه به آن را چندین برابر می‌کند.

خلجی درباره اینکه فصل هشتم برنامه تلویزیونی «قند پهلو» چه زمانی به آنتن خواهد رسید؟ پاسخ داد: اگر بتوانیم زمینه تولید را فراهم کنیم، فکر می‌کنم با یاری خداوند بتوانیم در ماه مبارک ربیع اولین قسمت را روانه آنتن کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029376

وب گردی

وب گردی