آسفالت پلیمری ساخت واحد تبریز به کشورهای همسایه صادر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: دو آزمایشگاه مختص به نانو در واحد تبریز داریم و در این آزمایشگاه‌‌‌‌‌ها موفق به ساخت آسفالت پلیمری شدیم که به بازار عرضه شده و برای صادرات این محصول وارد رایزنی با کشورهایی چون عراق و آذربایجان شدیم.

حسن رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این واحد دانشگاهی در حوزه نانو گفت: یک مرکز تحقیقات در حوزه نانو فناوری صنعتی در واحد تبریز ایجاد کردیم و با توجه به توانمندی استان آذربایجان شرقی در زمینه قطعه‌‌‌سازی خودرو، فضای لازم برای ارائه خدمات نانو فناوری به این کارخانجات فراهم است. بر همین مبنا درصددیم تا یک مدرسه مهارتی نانو هم در این واحد دانشگاهی تاسیس کنیم که تا پایان سال راه‌‌‌اندازی خواهد شد.

وی درباره تجهیزات آزمایشگاهی مختص به نانو در مدارس سما استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: در آزمایشگاه نانو مستقر در مرکز سمای تبریز برای ارائه‌ خدمات آزمایشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان تجهیزاتی نظیر دستگاه الکتروریسی، اسپاترینگ رومیزی، همگن‌ساز فراصوت، لایه‌نشانی دورانی، طیف‌سنج مرئی-فرابنفش (اسپکتروفتومتر) و دستگاه رسوب شیمیایی بخار (CVD) وجود دارد و تمام تجهیزات مستقر در این آزمایشگاه ساخت ایران هستند.

رسولی تاکید کرد: آزمایشگاه فناوری نانوی تبریز با توجه به امکانات قابل توجه و مرجعیتی که پیدا کرده قابل استفاده برای تمامی واحدهای دانشگاهی است و بسیاری از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد تبریز مجوز کشوری از سازمان مرکزی دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درباره تولید محصولات مختلف با بهره‌‌‌‌مندی از فناوری نانو در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به توانمندی که در زمینه نانو داریم از این فناوری در حوزه همکاری با کارخانجات قطعه‌‌سازی خودرو و صنایع چرم که جز محورهای مهم واحد تبریز و استان است استفاده می‌‌کنیم. دو آزمایشگاه مختص به نانو در واحد تبریز داریم و در این آزمایشگاه‌‌‌‌‌ها موفق به ساخت آسفالت پلیمری شدیم که به بازار عرضه شده و برای صادرات این محصول وارد رایزنی با کشورهایی چون عراق و آذربایجان شدیم. بدون تردید، عرضه این محصول به خارج از کشور علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، منجر به ارزآوری برای کشور خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال جشنواره نانو دانشگاه آزاد در واحد تبریز برگزار می‌‌شود. تا به امروز، استادان رشته‌‌‌‌‌‌های مختلف شیمی، برق و فیزیک این واحد دانشگاهی در زمینه نانو، تحقیقات و دستاوردهای بسیاری داشتند و مجموعه این عوامل منجر به شناخته شدن این واحد دانشگاهی در عرصه علم نانو شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029389

وب گردی

وب گردی