ارتباط خواب با مرگ بیماران دیابتی و دارای فشارخون

دانشمندان متوجه شدند که مدت زمان خواب، خطر مرگ در دیابت و فشار خون بالا را پیش‌بینی می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید با تجزیه و تحلیل داده های بیش از 1600 بزرگسال، نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 در صورت خواب کمتر از 6 ساعت شبانه، در معرض خطر بیشتر مرگ بر اثر سکته مغزی یا بیماری قلبی هستند.

دیابت نوع 2 و فشار خون (فشار خون بالا) دو بیماری بهداشتی بسیار رایج در سراسر جهان هستند.

در حالی که روش های امتحان شده و واقعی برای مدیریت آنها وجود دارد، این شرایط می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و تجربه سکته مغزی فرد را افزایش دهد.

اخیراً ، مطالعه ای که در مجله انجمن قلب آمریکا انجام شده نشان داد که یک عامل (خواب) می‌تواند برای افراد دارای این شرایط نقش مهمی داشته باشد.

«جولیو فرناندزمندوزا»، نویسنده ارشد این تحقیق از کالج پزشکی ایالت پنسیلوانیا گفت:« مطالعه ما نشان می دهد که داشتن خواب طبیعی برای برخی از افراد که دارای این شرایط و سلامتی هستند، محافظت کننده است.»

این محقق هشدار می دهد که با این وجود تحقیقات بیشتری لازم است تا بررسی شود که آیا بهبود و افزایش خواب از طریق روش های درمانی یا رفتاری می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

آنچه مورد توجه محققان قرار گرفت این واقعیت است که در بین افرادی که دچار فشار خون بالا یا دیابت نوع 2 هستند، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی در افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند دو برابر بیشتر از کسانی است که 6 ساعت یا بیشتر خوابیده اند.

دانشمندان معتقدند که خواب به مدت کوتاه باید به عنوان یک عامل خطر برای پیش بینی نتایج درازمدت مبتلایان به این شرایط بهداشتی و به عنوان هدف از اقدامات بالینی اولیه و تخصصی در نظر گرفته شود.

فشار خون بالا یا پرفشاری خون (Hypertension) که گاهی به آن پرفشاری شریانی گفته می‌شود، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود.

دیابت شیرین نوع ۲ (Diabetes mellitus type 2) که سابق بر این آن را دیابت شیرین غیروابسته به انسولین (NIDDM) یا دیابت بزرگسالان می‌نامیدند، نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود نسبی انسولین شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029395

وب گردی

وب گردی