رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی با توجه به طرح آمایش توسعه می‌یابد

معاون علوم پزشکی  دانشگاه  آزاد اسلامی در جلسه شورای علوم پزشکی دانشگاه آزاد استان سمنان گفت: با توجه به طرح آمایش کشور به دنبال توسعه رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی در این استان هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سمنان، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که به میزبانی واحد سمنان برگزارشده بود بابیان این‌که ما با توجه به طرح آمایش کشور به دنبال توسعه رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی در این استان هستیم اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که ما در دانشگاه آزاد اسلامی با آن روبرو هستیم عدم تکافوی اعضاء هیئت‌علمی در حوزه پزشکی است.

محسن نفر بابیان این مطلب که در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری بسیار خوبی را با دانشگاه آزاد اسلامی دارد تصریح کرد: دولت باید سهم خود را از آموزش کم کرده تا زمینه برای همکاری دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود و ما امیدواریم به این طریق بتوانیم بار بیشتری را از شانه‌های دولت برداریم.

وی افزود: همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی درزمینهٔ های تبادل دانشجو، استاد و همچنین واگذاری برخی از رشته‌ها به یکدیگر می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات باشد.

نفر با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر بالا بردن کیفیت آموزشی و تربیت فارغ‌التحصیلان متخصص با توجه به نیاز جامعه افزود: ارتباط بیشتر و حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند کمک شایانی برای برطرف شدن مشکلات ما در این زمینه باشد.

در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های موجود در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به برشمردن نقاط قوت این استان پرداخت و گفت: استان سمنان زیرساخت‌های بسیار قدرتمندی در رشته‌های علوم پزشکی دارد و می‌تواند گام‌های بلندی را درزمینهٔ تربیت دانشجوهای پزشکی و پیراپزشکی بردارد.

عبدالله خالصی دوست با تأکید بر تلاش همکاران خود در توسعه حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری‌های مطلوب دانشگاه علوم پزشکی افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز با مشکلات زیادی روبرو هستیم که می‌توان از کمبود هیئت‌علمی و بیمارستان‌های آموزشی در این دو رشته نام برد.

پیش از آغاز این نشست معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های آموزشی واحدهای شاهرود و دامغان بازدید به عمل‌آورده و پس از شرکت در این جلسه ضمن بازدید از بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان در جریان ظرفیت‌های قابل‌توجه بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029441

وب گردی

وب گردی