واحد دامغان با جذب هیئت علمی، نیروی متخصص داروسازی تربیت می‌کند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از توانمندی‌های دانشکده داروسازی واحد دامغان گفت: با رفع مشکلات و تامین هیات علمی متخصص این واحد دانشگاهی می‌تواند در زمینه تربیت نیروی متخصص وارد شود.

به گزارش ایسکانیوز از دامغان، محسن نفر با همراهی عبدالله خالصی‌دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از دانشکده داروسازی واحد دامغان بازدید کرد و با توصیه‌های تخصصی در تامین نیروی علمی متخصص گفت: دانشکده داروسازی واحد دامغان با رفع ایرادات و مشکلات مربوط به تامین نیروی متخصص، می‌تواند طی 3 سال آینده به یکی از دانشکده‌های آموزش تخصصی داروسازی تبدیل شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: زیرساخت مناسب و ساختار حرفه‌ای با آزمایشگاه‌های مجهز در کنار همکاری با کارخانه داروسازی و تامین رفاه و آسایش داوطلبان، می‌تواند در زمینه جذب نیروی علمی متخصص کمک کند.

محسن نفر به ارتقا سطح کیفی آموزش بنا به موضوع انسان به عنوان محور مطالعه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: تامین تجهیزات و تضمین حضور نیروی انسانی متخصص به همراه افزایش اصولی بهره‌وری، قدرت آموزش‌های موثر و کاربردی را برای تربیت نیروی موفق فردای کشور تضمین خواهد کرد.

در ادامه نعمت‌الله نعمتی، سرپرست واحد دامغان، توضیحات کاملی از دانشکده داروسازی را تشریح کرد و گفت: نگاه دانشگاه در توسعه زیرساخت‌های داروسازی با نگاهی اصولی و منطبق با اهمیت دانش پزشکی است و بنا به همین دیدگاه تلاش شده تا ساختمان دانشکده علاوه بر ظرفیت کافی از تجهیزات و امکانات خوب آموزشی هم برخوردار باشد؛ به همین منظور این دانشکده در ساختمانی با زیربنا 6000 متر مربع و در 4 طبقه و با کلاس‌های درسی مجهز، کتابخانه تخصصی، مرکز کامپیوتر، تالار ابن سینا و گروه‌های آموزشی در اختیار دانشجویان داروسازی قرار دارد.

نعمتی به همت دانشگاه آزاد اسلامی دامغان و مساعدت‌های سازمانی به منظور تجهیز آزمایشگاه‌های عملیاتی و مطالعاتی با مساحت 2000 متر مربع اشاره کرد و افزود: ارزش تجهیزات تخصصی آزمایشگاه‌های داروسازی بالغ بر 20 میلیارد تومان است و واحد دامغان با استفاده از 12 آزمایشگاه تخصصی در زمینه فارماسیوتیکس، فارماکولوژی، فارماکوگنوزی، شیمی دارویی، بیوتکنولوژی دارویی، بیوفارماسی و ... تلاش کرده تا در بهترین شرایط در خدمت دانشجویان داروسازی باشد.

سرپرست واحد دامغان از جذب نیروی انسانی گفت و اظهار کرد: در یک سال اخیر موفق به جذب 5 نیروی متخصص در زمینه فارماسیوتیکس، فارماکولوژی و شیمی دارویی شدیم و در سال جاری هم سعی می‌کنیم با جذب 10 نیروی متخصص، زمینه رشد کیفی را فراهم کنیم.

نعمتی از موفقیت مرکز رشد علوم دارویی با 5 هسته فناورگفت و برنامه‌های سال جاری منتهی به شهریور سال آینده را برشمرد و خاطرنشان کرد: داروخانه شهری به زودی راه‌اندازی می‌شود تا علاوه بر استفاده داروسازان جوان در زمینه آموزشی، بتوانیم بخشی از مشکلات شهر دامغان در تامین دارو را نیز مرتفع کنیم و با راه‌اندازی مرکز تحقیقات تولید و فناوری داروهای گیاهی تلاش خواهیم کرد با حمایت سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان به یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدی این دسته از داروها تبدیل شویم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید 2 ساعته از دانشکده داروسازی، آزمایشگاه‌های عملیاتی و آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات داروسازی بازدید کرد و با راهنمایی‌های کامل و توضیحات جامع از همکاران خود در واحد دامغان خواست تا با افزایش بهره‌وری به کیفیت‌بخشی آموزش توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر: 1029453

وب گردی

وب گردی