سند ملی سالمندی اولین نقشه راه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه سالمندی

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به ابلاغ و رونمایی سند ملی سالمندی، این سند را اولین نقشه راه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه سالمندی برشمرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی و معاون وزیر رفاه ، درباره دلائل نگارش سند ملی سالمندی توضیح داد.

وی با اشاره به اینکه امسال با هماهنگی‌های مناسبی که میان دو وزارتخانه اصلی متولی موضوع سالمندان (وزارت رفاه و وزارت بهداشت) انجام گرفت،سند ملی سالمندی نیز نگاشته شد گفت: با تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی این سند ابلاغ و رونمایی سند شد و امیدواریم امسال بودجه‌ای برای اجرای مستندات آن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه این سند اولین نقشه راه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه سالمندی است گفت: برای اینکه مواجهه مناسبی با سالمندی در ۲۰ سال آینده داشته باشیم، باید از قبل هم تمهیداتی بیاندیشیم.

قبادی دانا با یادآوری افزایش فرزندآوری در دهه شصت و معضلی که برای دوران دانش آموزی افراد متولد این سال‌ها به وجود آمد، گفت: در آن سال‌ها به یک‌باره نیازمند امکانات بیشتری در حوزه آموزش و پرورش شدیم و این امکانات با حضور خیرین و کمک‌های مردمی فراهم شد.

وی گفت: با توجه به اینکه نرخ رشد جمعیت در حال حاضر ۱.۲۴ درصد رسیده و نرخ رشد سالمندی ۳.۶ درصد است در سال‌های آینده جمعیت سالمندی و درصد آن در جامعه افزایش خواهد یافت و برای این جمعیت نیر برنامه‌ریزی داشته باشیم که متولیدن دهه شصت دچا رمعضل سالمندی نشوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نسبت به ۱۰ درصد جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند و در سال ۱۴۳۰ این میزان به بیش از ۲۶ درصد افزایش خواهد داشت و بیش از یک چهارم جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد، بنابراین نیازمند آمادگی لازم برای تامین شرایط زندگی این قشر هستیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1029461

وب گردی

وب گردی