چاپ  یک میلیون و 100 هزار گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: از ابتدای محرم تاکنون یک میلیون و صد هزار گذرنامه چاپ شده که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۷۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ سید محمدرضا طبایی رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال در حوزه گذرنامه با تراکم مراجعه کنندگان و مردم مواجه بودیم و از ابتدای محرم تا الان در کمترین روزی که مردم مراجعه کرده نسبت به مدت مشابه تا ۴ برابر افزایش در خواست کننده داشته ایم.

وی گفت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا راهکار مناسبی برای تسریع در سفر زوار اربعین اندیشیده شود و چون ظرفیت صدور گذرنامه مشخص است و امکان ندارد که این ظرفیت برای یکی دو ماه افزایش یابد بنابراین با هماهنگی کمیسیون گذرنامه وزارت کشور و ستاد اربعین و نهادهای امنیتی و توافقی که با دولت عراق شد تصمیم بر این شد که برای سفر اربعین برگ تردد اربعین چاپ و در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

رئیس پلیس گذرنامه ادامه داد: این برگ تردد شبیه گذرنامه است و در اختیار شهروندان قرار می گیرد؛ پشت آن بارکد پستی نصب شده؛ بر روی برگه مشخصات فرد مشخص شده است.

سرهنگ بطایی گفت: این برگه تردد شبیه گذرنامه است و تا پایان ماه صفر با این برگ تردد امکان تشرف به عتبات عالیات پذیر است.

رئیس اداره گذرنامه ناجا تصریح کرد :مراحل دریافت برگ تردد اربعین مثل گذرنامه بوده و همان مدارک را نیازمند است؛ هیچ وجهی برای صدور ،چاپ و ارسال با پست از، افراد دریافت نمی‌شود بلکه همان هزینه‌هایی که برای گذرنامه گرفته می‌شود از آنها اخذ می‌شود.

وی گفت: از ابتدای محرم امسال تا هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار گذرنامه چاپ و در اختیار هموطنان قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه ۷۷ درصد رشد داشته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029490

وب گردی

وب گردی