ارائه خدمات آزمایشگاهی به کشورهای همسایه تسهیل می‌شود

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی کشورهای همسایه را مشتریان جدید خدمات آزمایشگاهی ایرانی دانست و گفت: ارائه خدمات آزمایشگاهی داخلی به کشورهای همسایه تسهیل می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری یکی از محورهای اساسی در همکاری با دیگر کشورها را توسعه خدمات این شبکه دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه، ایجاد امکان دسترسی و تسهیل ارائه خدمات آزمایشگاهی به کشورهای همسایه، به صورت منظم و نظام‌مندتر است.

وی افزود: در حال حاضر نیز آزمایشگاه‌هایی از شهرهای مرزی کشورمان به کشورهای همسایه خدمات ارائه می‌دهند، اما برنامه‌هایی تدوین شده تا این خدمات به صورت نظام‌مند‌تر و با بهره‌گیری از حداکثر توانمندی و ظرفیت‌های موجود شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه شود.

به گفته اسدی‌فرد، بهره‌مندی از توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاهی دیگر کشورها به منظور ارتقای تحقیقات و پژوهش‌های کشور، محور بعدی همکاری‌های بین‌المللی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: برخی کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته و صاحب صنعت دارای تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی هستند و تلاش می‌کنیم در بستر افزایش تعامل و همکاری‌های آزمایشگاهی با این کشورها، موارد ضعف این حوزه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029495

وب گردی

وب گردی