دیدار معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با استاد پیشکسوت نگارگری

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با عباس جمالی‌پور استاد پیشکسوت نگارگری سنتی ایران دیدار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی صمیمی با عباس جمالی‌پور استاد پیشکسوت و برجسته نگارگری سنتی ایران دیدار و درخصوص اهمیت و ضرورت راه‌اندازی دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در این دیدار که با همراهی بهمن نامورمطلق سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان و در منزل استاد جمال‌پور انجام شد، از مجموعه آثار نگارگری استاد جمالی‌پور بازدید کرد.

استاد عباس جمال‌پور هنرمند نگارگر کشورمان، با تقدیر از راه‌اندازی دانشگاه استاد فرشچیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: عرصه غنی هنرهای سنتی ایران به یک مرکز آموزش سنتی مطابق با شیوه‌های کهن آموزش هنر در ایران نیاز داشت که خوشبختانه این اتفاق با همت دانشگاه آزاد اسلامی و راه‌اندازی دانشگاه هنرهای سنتی اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان به وقوع پیوست.

وی همچنین درخصوص مراتب فراگیری هنر در سنتی‌های اصیل ایران خاطرنشان کرد: در سنتی‌های هنری ایران مراتب مختلفی برای یادگیری هنر وجود دارد که با معنویت و آداب معنوی همراه است و در روند آموزش باید به آنها توجه کرد تا به مرور، هنرمندانی توانا در بین نسل‌های جدید تربیت شوند.

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به نقش پیشکسوتان هنرهای سنتی در انتقال مفاهیم معنوی به نسل‌های جوان، گفت: پیشکسوتان هنرهای سنتی مثل استاد جمالی‌پور گنجینه‌ای از تجربیات ارزنده در عرصه هنر و فرهنگ این مرز و بوم هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال آداب معنوی به جوانان و جامعه دارند.

وی در خصوص نگارگری و اهمیت آن در فرهنگ و هنر کشور ما بیان کرد: هنر نگارگری بستری مهم برای ثبت روایت‌های ادبی و عرفانی قاب نگاره‌هاست که امروز در دنیای هنر جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

گفتنی است دیدار با پیشکسوتان هنرهای سنتی ایران و تکریم آنها، یکی از برنامه‌های دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان است که به صورت دوره‌ای، با حضور مدیران ارشد دانشگاه و با هدف تبادل نظر و استفاده از تجربیات پیشکسوتان این عرصه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029509

وب گردی

وب گردی