سرای نوآوری تأسیسات نفتی در استان بوشهر راه اندازی خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: تأسیس دانشگاه فناوری نفت و گاز در دستور کار است که در راستای توسعه رشته های مهارتی و پاسخگویی به نیازهای منطقه ای هدف گذاری شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی این استان که با حضور مدیران حوزه های نظارتی سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه این جلسه در خصوص تبیین و گزارش وضعیت فعلی از حیث میزان درآمد، هزینه ها، چگونگی فعال سازی ظرفیت ها و اقدامات در راستای فعالیت های دانش بنیان و پذیرش دانشجو تشکیل شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر مدیریت، نگاه و روش جدیدی را دنبال می کند و تلاش بر این است که از ظرفیت های دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی مردمی و انقلابی در راستای خدمت رسانی بی منت به مردم و تقویت ارزش های دینی و انقلابی بهره گیری شود.

وی با بر شمردن برخی چالش های دانشگاه در حوزه های مختلف خاطرنشان کرد: ظرفیت های متعدد، بکر و قابل اتکای دانشگاه امید بخش است و می توان با برنامه ریزی های دقیق، دوراندیشانه و مدبّرانه این چالش ها را پشت سر گذاشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به تعیین سال مالی جدید دانشگاه و دستورالعمل های این بخش در خصوص تهیه و تنظیم بودجه و نظارت بر آن، تدوین بودجه های استانی را مبتنی بر برنامه دانست و اظهار کرد: این یک اتفاق بسیار مطلوب است چرا که راه برنامه ریزی هدفمند را گشوده و علاوه بر اینکه در چارچوب رویکرد تحولی دانشگاه کمک شایانی به تحقق هرچه زودتر شکوفایی، گسترش کیفی و انجام مأموریت های جدید می شود، فرآیند نظارتی را ممکن و ساده تر خواهد کرد.

عبدالهی با ارائه گزارشی جامع از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در تمامی حوزه ها، افق کاری و فعالیتی استان را رو به جلو معرفی و تشریح کرد: تا پیش از پذیرش مسئولیت مدیریت دانشگاه استان، در استان بوشهر یک مدرسه و یک آموزشکده سما منحصرا در شهر بوشهر فعالیت داشت که به فضل الهی با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته، شاهد گسترش کیفی و کمی این مجموعه با ظرفیت هستیم به طوری که در نیمسال جاری علاوه بر تأسیس مدارس دیگر در بوشهر، شاهد بازگشایی این مدارس در چندین شهر استان بوده و خواهیم بود.

وی از ایجاد 3 آموزشکده جدید که مورد تأیید هیأت امنای استانی قرار گرفته خبر داد و افزود: امید است با راه اندازی این ظرفیت ها، ظرفیت پذیرش دانشجوی استان نیز به شکل مطلوبی افزایش یابد.

این مسئول با یادآوری تعداد مراکز و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و گستردگی مناسب جغرافیایی دانشگاه در سطح استان، عنوان کرد: 3 مرکز دیر، کنگان و جم در جنوب استان در بهترین نقطه مکانی استان قرار گرفته اند که با توجه به حضور مجتمع عظیم پارس جنوبی و مجتمع های مختلف پتروشیمی، ظرفیت های بالقوه ای برای توسعه فعالیت های درآمد زایی غیر شهریه ایی در خود نهفته دارند و همچنین می توان از این ظرفیت برای همراهی دانشگاه با صنایع، گام های اثرگذاری را برداشت.

عبدالهی با اشاره به اینکه به زودی سرای نوآوری تأسیسات نفتی راه اندازی خواهد شد، اضافه کرد: تأسیس دانشگاه فناوری نفت و گاز در دستور کار است که در راستای توسعه رشته های مهارتی و پاسخگویی به نیازهای منطقه ای هدف گذاری شده است.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم راستا با مأموریت های جدید دانشگاه، فعال سازی ظرفیت های دانشگاه در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون 58 پرونده در جلسه هیأت اجرایی جذب تعیین تکلیف شده است، گفت: از جهت تأمین نیروی انسانی متعهد، کارآمد و پای کار، بدون آنکه مشکلی متوجه دانشگاه و رشته های تحصیلی شود، با کادر سازی مناسب، ظرفیت های جدیدی ایجاد شده است.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر مجموع اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهشی را اثرگذار و قابل اتکا معرفی و عنوان کرد: در شروع کار در 2 سال گذشته، تنها یک مرکز تحقیقاتی در استان وجود داشت اما امروز با پیگیری های هدفمند و اعتقاد بر اینکه این مراکز زیرساخت حضور و به کارگیری توان اعضاء هیأت علمی را فراهم می کند، این تعداد به 5 مرکز تحقیقاتی افزایش یافته است. همچنین به زودی به غیر از مرکز رشد و واحدهای فن آور در بوشهر، شاهد ایجاد این مراکز در دیگر دانشگاه های استان خواهیم بود.

وی فعالیت های حوزه دانشجویی، فرهنگی و ورزشی را چنین برشمرد و اذعان کرد: همواره تأکیدات سازمان بر گسترش فعالیت در این بخش بوده است که خوشبختانه نه تنها شاهد رکود و برنامه های تکراری در این حوزه نبودیم، بلکه روند روبه رشد مناسبی را پشت سر گذاشته است. نمونه بارز این اقدامات، کسب مقام برتر کشوری در حوزه فعالیت های ورزشی و تشکل ها است.

عبدالهی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت دانشگاهی، تعاملات فرهنگی مطلوبی نیز متناسب با انتظارات مردمی و مجموعه مدیریتی دانشگاه، انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر شاه بیت اقدامات 2 ساله اخیر در استان را مربوط به انعقاد تفاهم نامه همکاری با بیش از 25 دستگاه اجرایی استان و اعمال روشمند و هدفمند کاهش هزینه ها دانست و گفت:با تدابیر اتخاذ شده ضمن دور کردن دانشگاه های استان از مواجهه شدن با چالش های مالی، با پرداخت بخشی از دیون گذشته، مطالبات مختلف و پرداخت های به موقع، وضعیت تثبیت شده ای در استان رقم زده شده است.

وی تصریح کرد: سیاست جابجایی نیروها را برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان و به کارگیری از حداکثر تخصص در هر دو بخش کارکنان و اعضاء هیأت علمی با حداکثر رضایت به اجرا درآمده است.

عبدالهی با تشکر از مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه که همواره یار و کمک رسان فکری و عملی دانشگاه در مسائل مختلف است، گفت: با حضور این مجموعه فاخر در دانشگاه، برنامه های بسیار مناسبی به اجرا درآمده است که خوشبختانه با تأسیس دفتر این نهاد ولایی در دانشگاه دشتستان، برنامه های جامع تری نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی در پایان تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی تمامی ارکان و بخش ها، دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ریل و مسیر مناسبی قرار گرفته است که به یاری پروردگار از چالش های پیش رو به سلامت عبور خواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029525

وب گردی

وب گردی