دفتر ارتباط با صنعت دانشکده دامپزشکی واحد کرج از ایده‌های پژوهشی حمایت می‌کند

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: در دانشکده دامپزشکی واحد کرج بخشی به عنوان ارتباط با جامعه و صنعت وجود دارد و از دانشجویانی که ایده‌هایی در زمینه‌های پژوهشی داشته باشند دعوت و با اداره ارتباط با صنعت لینک می‌کنیم.

سید حامد شیرازی بهشتی‌ها در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این دانشگاه در حوزه دامپزشکی گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اولین دانشکده دامپزشکی در بین دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد از لحاظ سال تاسیس است. این دانشکده از سال 1364 با مقطع کاردانی دامپزشکی آغاز به کار کرد و سپس از سال 1367 هم با مقطع دکتری کار خود را ادامه داد و در حال حاضر تربیت دانشجویان مقطع دکتری عمومی را بر عهده دارد.

بهشتی ها ادامه داد: از سوی دیگر در رنکینگ‌هایی که در سال‌های اخیر به عمل آمده است دانشکده دامپزشکی واحد کرج از نظر علمی در بین واحدهای دیگر رتبه اول را کسب کرده به گونه‌ای که در آخرین رنکینگی که در سال 1397 انجام شد رتبه این دانشکده هم ردیف برخی از دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه های دولتی قرار گرفت.

او گفت: همچنین سال گذشته طی فراخوانی قرار شد تا در یک مسابقه زیباترین دانشکده دامپزشکی ایران انتخاب شود که دانشکده واح کرج حائز رتبه اول و به عنوان زیباترین دانشکده دامپزشکی ایران شناخته شد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیان این که در حال حاضر در مقطع دکتری عمومی دامپزشکی دانشجو تربیت می‌کنیم ادامه داد: چند سالی است که در چهار رشته دکتری تخصصی بهداشت، بیماری های پرندگان، مامایی و جراحی دامپزشکی و انگل شناسی دانشجوی دکتری تخصصی پذیرش می‌کنیم.

او گفت: این دانشکده دو بیمارستان نیز دارد؛ بیمارستان تخصصی دام‌های بزرگ و پرندگان که در شهر نظرآباد واقع شده است و جزو بیمارستان‌هایی است که در زمینه طب دام‌های بزرگ و پرندگان حرف اول را میزد. در این بیمارستان از لحاظ علمی و امکانات هم خدمات آموزشی را به دانشجویان و هم خدمات تشخیصی را به کیس‌های ارجاعی ارائه می‌دهیم.

شیرازی بهشتی‌ها ادامه داد: بیمارستان دوم در حوزه تخصصی حیوانات خانگی است که در عظیمیه کرج واقع شده و جزو بیمارستان های مجهز و مطرح است که علاوه بر ارائه خدمات آموزشی به صاحبان حیوانات خانگی، خدمات تشخیصی و درمانی نیز ارائه می‌دهد.

او در ادامه از دغدغه دانشجویان دامپزشکی نیز صحبت به میان آورد و گفت: مهمترین دغدغه دانشجویان دامپزشکی در درجه اول اشتغال است. دومین دغدغه آن‌ها مسال صنفی است که فارغ التحصیلان این رشته را درگیر کرده است. به طور مثال آن‌ها می‌خواهند تا جایی که ممکن است در شهرهای محل سکونت خود بتوانند مجوز لازم برای فعالیت‌هایی همچون کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه دامپزشکی و .. را اخذ کرده و در زمینه‌ای که علاقه دارند فعالیت کنند.

بهشتی ها درباره دغدغه دیگر دانشجویان این رشته نیز گفت: موضوعی که همیشه توسط فارغ التحصیلان مطرح می‌شود این است که دامپزشکی نیز مثل سایر رشته‌ها به سمت تخصصی شدن حرکت کند. یعنی همانطور که در رشته‌های پزشکی مجوز آزمایشگاه را فقط به متخصصان علوم آزمایشگاهی ارائه می‌دهند، در دامپزشکی نیز باید این زمینه فراهم شود که این مجوز به متخصصان آسیب شناسی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ارائه شود.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وحد کرج اضافه کرد: چون این موضوع باعث شده بسیاری از کسانی که در آزمایشگاه‌های دامپزشکی تحصیل می‌کنند نتوانند جایگاه لازم را به دست آورند اما برخی از دکتری عمومی دامپزشکی با کوچکترین ارتباطی مجوز یک ازمایشگاه را اخذ می‌کنند.

شیرازی بهشتی‌ها با بیان این که وظیفه اصلی ما آموزش دامپزشکی است گفت: اگر بتوانیم نیروی خوبی را تربیت کنیم این نیرو وقتی فارغ التحصیل می‌شود به راحتی می‌تواند وارد بازار کار شود. کسانی که به زمینه کاری خود مسلط باشند جای کار برای آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین وظیفه ما این است که در حوزه آموزش خدمات خوبی را به دانشجویانمان ارائه دهیم.

او با بیان این که دانشکده دامپزشکی کرج در این زمینه موفق بوده است اضافه کرد: اگر نگاهی به قبولی‌های دوره‌های دکتری تخصصی رشته دامپزشکی در دانشگاه‌های کشور داشته باشید متوجه می‌شوید تعداد قابل توجهی از این قبولی‌ها از واحد کرج هستند. از سوی دیگر در بسیاری از جاهای کلیدی دامپزشکی در حوزه خصوصی نیز فارغ التحصیلان واحد کرج توانستند کرسی‌های مهمی در صنف دامپزشکی اشغال کنند.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وحد کرج گفت: در دانشکده دامپزشکی واحد کرج بخشی به عنوان ارتباط با جامعه و صنعت وجود دارد و از دانشجویانی که ایده‌هایی در زمینه‌های پژوهشی داشته باشند دعوت و با اداره ارتباط با صنعت لینک می‌کنیم.

او ادامه داد: بنابراین دانشجویان در دوره دانشجویی در عین این که در دانشکده تحصیل می‌کنند وارد صنعت و جامعه شده و مهارت‌هایی را کسب می‌کنند که پس از فارغ التحصیلی هم از طریق دانشی که از دانشگاه کسب کردند و هم از طریق مهارتی که از بیرون دانشگاه به دست آوردند بتوانند در زمینه اشتغال موفق شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029530

وب گردی

وب گردی