رفع اختلالات بدن با ترکیبات موجود در چای سبز

دانشمندان طی بررسی‌های اخیر خود متوجه شدند که ترکیبات موجود در چای سبز به جلوگیری از مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک‌ها کمک می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک از بزرگترین تهدیدات برای سلامتی جهانی است. مطالعات جدید نشان می‌دهد که ترکیب موجود در چای سبز ممکن است داروهای موجود در این زمینه را تقویت کند.

پزشکان برای اولین بار در دهه 1930 از آنتی بیوتیک‌ها برای معالجه عفونت‌های باکتریایی استفاده کردند. اما باکتری ها و قارچ ها به سرعت در برابر داروهای طراحی شده برای از بین بردن آنها مقاوم می‌شوند. در نتیجه، عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم به دارو مدت بیشتری برای درمان نیاز دارند و بعضی اوقات درمان آن غیرممکن می‌شود.

طبق مراکز کنترل و مقاومت بیماری ها (CDC) تنها در ایالات متحده، باکتریهای مقاوم در برابر دارو حداقل سالانه 2 میلیون نفر را آلوده می‌کنند که منجر به مرگ حدود 23هزار می شود.

بررسی ترکیبات چای سبز
جدیدترین مطالعه درمورد یافتن راه هایی برای حل بحران مقاومت به آنتی بیوتیک ها، چای سبز را مورد بررسی قرار داد. نویسندگان این تحقیق نتیجه گرفته‌اند که یک ترکیب خاص در چای سبز ممکن است باعث تقویت آنتی بیوتیک‌ها شود و به آنها در کشتن باکتری ها کمک کند.

دانشمندان دانشکده دامپزشکی دانشگاه سوری در گیلفورد انگلستان، روی باکتری Pseudomonas aeruginosa تمرکز کردند. این باکتری می تواند باعث عفونت شدید پوست، خون و مجاری دستگاه تنفسی و ادراری شود.

باکتری‌ها در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها مقاوم هستند و مبارزه با آن به طور فزاینده‌ای دشوار است. در حال حاضر، پزشکان عفونت‌های P. aeruginosa را با ترکیبی از آنتی بیوتیک ها درمان می کنند.

چای سبز با ترکیبی به نام epigallocatechin شناخته می‌شود. به عنوان مثال، برخی از مطالعات بررسی کرده‌اند که آیا این بیماری التهاب و آرتریت روماتوئید را درمان می کند یا خیر.

در جدیدترین تحقیقات، محققان EGCG را با آزترونام که یک آنتی بیوتیک است ترکیب و دریافتند که این ترکیب تعداد P. aeruginosa را در کِشت‌های آزمایشگاهی کاهش می دهد.

این تحقیق همچنین برهم کنش EGCG و آزترونام در یک مدل حیوانی بررسی کرده است. در نتیجه آنها دریافتند که ترکیب EGCG با آزترونام مؤثرتر از استفاده از دارو یا EGCG به تنهایی است.

دانشمندان بر این باورند که EGCG نفوذپذیری غشای باکتری را افزایش می دهد و باعث عبور راحت تر آنتی بیوتیک ها می‌شود.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار می دهد که مصرف آنتی بیوتیک ها در هنگام نیاز هم توسط انسان و هم دام باعث افزایش مقاومت در برابر دارو شده و همه را در معرض خطر قرار می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029559

وب گردی

وب گردی