چگونه فایل های حذف شده در اندروید را بازگردانیم؟

پاک شدن داده ها و اطلاعات برای هر کسی تاسف برانگیز است. چه تصادفی اطلاعات خود را حذف کنید، چه تلفنتان دزدیده و یا خراب شده و آسیب ببیند؛ عکس هایی که دیگر جایگزین نمی شوند و پیام هایی از کسانی که دوستشان داریم، همه در آن واحد ناپدید می شوند.حس وحشتناکی که احتمالا اکثر ما تجربه کرده ایم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اگر باید برخی از پیام ها یا متون تلفن اندروید خود را بازیابی کنید، احتمالا ناامیدانه به دنبال راه حل این مشکل هستید. در این گزارش تمام مواردی که شما احتیاج دارید تا پیام ها و متون خود را بازیابی کنید، علاوه بر روش بک آپ گرفتن اطلاعات آورده شده تا در آینده از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود.

چگونه می توان پیام های حذف شده در اندروید را برگرداند؟

در همین ابتدا این خبر بد را به شما بدهیم که هیچ راه قابل اعتمادی برای بازگرداندن پیام ها بر روی دستگاه های اندروید نیست مگر این که شما از قبل دستگاهتان رابرای آن آماده سازی نکرده باشید.

قبل از این که سراغ برخی از ابزارها بروید، ابتدا به راه حل های ارائه شده توسط فناوری های سطح پایین فکر کنید. اگر فقط چند پیام را گم کرده اید، ممکن است شخصی که با او چت کرده و یا پیام می داده اید هنوز کپی هایی از این پیام ها را در تلفن خود داشته باشد. آنها می توانند این پیام های حذف شده را به شما منتقل کنند یا از روی آنها عکس بگیرید.

با این وجود ممکن است بازبه فکر استفاده از برنامه های بازیابی بیفتید. اگر در سایت Google جستجو کنید، انواع سایت ها و نرم افزارهای مختلف Android را برای نحوه بازیابی متون حذف شده به شما ارائه می دهد.

مساله اینجاست که این ابزارها برای بیشتر افراد به درد نخورده و راهگشا نبوده اند. ما «Mobikin »، «FonePaw Android Recovery »و« EaseUS MobiSaver » را آزمایش کردیم اما هر کدام از آنها به دلیل حداقل یکی از سه محدودیت بزرگ زیر، در بازیابی اطلاعات شکست خوردند:

  • برای بازیابی پیام های متنی به دسترسی روت(root ) نیاز دارید.
  • این ابزارها بدون پرداخت هزینه بازیابی نمی شوند.
  • از شما می خواهند تا از پروتکل ذخیره سازی انبوه USB که در دسترس نیست، استفاده کنید.

حال بیایید به نوبه خود در مورد هر یک از این اشکالات بحث کنیم.

اشکال 1: دسترسی به Root Access

از جمله دیگرمزایای روت کردن تلفن Android شما این است که امکان دستیابی به هر پرونده ای را در دستگاه تان فراهم می کند. به طور پیش فرض ، Android برخی از پوشه های سیستم محافظت شده را از شما مخفی می کند. پوشه ای که متون شما را شامل می شود نیز در این گروه قرار می گیرد. بنابراین شما نمی توانید یک برنامه مرورگر فایل عادی نصب کنید و بدون روت کردن فهرست موجود، متون خود مرور کنید.

هرگاه که در یکی از این برنامه های بازیابی متن پیشروی کنید، معمولاً دسترسی به ریشه را بررسی می کنند. بدون آن، آنها نمی توانند کار زیادی انجام دهند. هنگام آزمایش Mobikin ، ما از اعلان root صرف نظر کردیم و در پایان به صفحه نتایج خالی رسیدیم. FonePaw تلاش کرد تا در دستگاه یک روت موقت انجام شود که این امر باعث شد تا اندروید هشدار امنیتی نشان دهد.

پس از راه اندازی مجدد، در حالی که یک ریشه موقت برمی گردد، هنوز یک گام تهاجمی (که متأسفانه ضروری است) دیگر برای این برنامه ها باقی می ماند و آن هم روت کردن دائمی دستگاه است که معمولاً به باز کردن قفل bootloader شما ، که داده های تلفن شما را پاک می کند ، می انجامد. ممکن است شما نخواهید تا تلفن خود را به دلایل امنیتی روت کنید، هرچند بیشتر مردم هم دیگر نیازی به انجام این کار ندارند.

بنابراین ، نیاز به root access بیشتر افراد از استفاده از این ابزارهای بازیابی منصرف می کند.

اشکال 2: بازیابی رایگان نیست

اگر تلفن روت شده ای داشته باشید یا حتی روت شدن موقت برایتان مهم نباشد، وقتی سعی می کنید تا متن ها را بازیابی کنید، شوکه خواهید شد. این ابزارها کاملاً مشابه هستند و «آزمایش رایگانی» را ارائه می دهند که تقریباً چیزی جز بررسی پرونده های حذف شده ندارد. بنابراین برای این که در واقع هر چیزی را بازیابی کنید، باید مبلغ بالایی (40 تا 50 دلار یا بیشتر) را پرداخت کنید.

احتمالاً بیشتر افراد نمی خواهند برای بازیابی چند متن ، این همه پول بپردازند. البته فرض بر این است که سازندگان برنامه قابل اعتماد هستند و در صورت پرداخت، این نرم افزارها واقعا کار می کنند.

اگر تصمیم به پرداخت وجهی برای این برنامه ها را دارید، باید سریع عمل کنید. هنگامی که داده ها را در Android حذف می کنید، تلفن شما فضایی را که اطلاعات آن حذف شده به عنوان فضای در دسترس، برای اطلاعات جدید، علامت گذاری می کند. این بدان معناست که هرچه مدت زمان استفاده از تلفن بعد از حذف اطلاعات بیشتر باشد، احتمال این که متن های حذف شده رونویسی شوند بیشتر است.

برای به حداکثر رساندن شانس بازیابی، باید تلفن خود را در حالت پرواز قرار داده و تا جایی که ممکن است از استفاده از آن خودداری کنید ، تا زمانی که سعی کنید تا داده هایتان را برگردانید.

اشکال 3: ذخیره سازی انبوه USB در دسترس نیست

در مواجهه با این محدودیت ها ، شما ممکن است استفاده از یک ابزار بازیابی فایل PC مانند Recuva را در نظر بگیرید. اتصال تلفن به رایانه باید به شما اجازه دهد تا پرونده های حذف شده را اسکن کنید ، درست است؟ متأسفانه بن بست همینجاست.

وقتی تلفن Android خود را به رایانه شخصی وصل می کنید، می توانید از چندین پروتکل برای استفاده انتخاب کنید. دستگاه های مدرن معمولاً از MTP (پروتکل انتقال رسانه) یا PTP (پروتکل انتقال تصویر) استفاده می کنند. دستگاه های اندرویدی باستان (قدیمی تر از بستنی ساندویچ بستنی 4.x) از پروتکل متفاوتی با نام USB Mass Storage (UMS) استفاده می کردند.

UMS همان پروتکلی است که درایوهای فلش هنگام اتصال به رایانه شخصی از آن استفاده می کنند. این باعث می شود تا محتویات آنها کاملاً در دسترس کامپیوتر میزبان باشد. مشکل این است که دستگاه میزبان هنگام استفاده از UMS به دسترسی اختصاصی به دستگاه متصل شده نیز نیاز دارد.

بنابراین هنگام مرور پرونده های تلفن خود از طریق رایانه شخصی، نمی توانید همزمان از تلفن نیز استفاده کنید. در گذشته این مسئله باعث ایجاد مشکل در پوشه های سیستم اندرویدی می شد؛ علاوه بر این که بدان معناست که اندروید مجبور به استفاده از سیستم فایل FAT می شود که کند و قدیمی است.

تمام اینها می گویند که Android دیگر از UMS پشتیبانی نمی کند. بنابراین شما نمی توانید از برنامه ای مانند Recuva برای بازیابی فایل ها از طریق دستگاه متصل شده به MTP یا PTP استفاده کنید. دستگاه حتی تلفن شما را نمی تواند شناسایی کند. EaseUs MobiSaver از ما خواست که UMS را فعال کنیم ، اما این امر در تلفن های مدرن Android امکان پذیر نیست.

اگر تلفن شما دارای کارت SD است، یک پوشش نقره وجود دارد که می توانید با استفاده از یک شکاف داخلی یا یک reader خارجی آن را خارج کرده و در رایانه شخصی خود قرار دهید. از آنجا ، Recuva می تواند جادوی خود را انجام دهد. با این حال ، گوشی های اندرویدی کمی پیام های متنی را روی کارت SD ذخیره می کنند. پس باز هم در بیشتر موارد، قادر به بازیابی چیزی از کارت خود نخواهید شد.

نحوه تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی پیام های متنی اندروید

در حالی که برای بازیابی پیام ها و متون خود شانسی ندارید اما خبر خوب این است که تهیه نسخه پشتیبان از آنها ساده است. امروز چند دقیقه وقت بگذارید تا یک برنامه پشتیبان خودکار تنظیم کنید و دیگر نیازی به نگرانی در مورد نحوه بازیابی دوباره پیام های حذف شده نخواهید داشت.

برای تهیه نسخه پشتیبان از پیام های متنی، یک برنامه رایگان با نام SMS Backup & Restore بهترین شانس شماست. تنظیم، اجرا روی برنامه و تهیه نسخه پشتیبان از فضای ذخیره سازی آسانی دارد. اگر می خواهید همه چیز را به طور همزمان پشتیبان تهیه کنید ، یک برنامه برتر پشتیبان Android دیگر را امتحان کنید.

پس از نصب، به آن اجازه دسترسی به اطلاعات خود را بدهید. سپس روی تنظیمات پشتیبان در صفحه اصلی ضربه بزنید. در صورت تمایل می توانید علاوه بر متن، از تماس های تلفنی نیز بک آپ بگیرید. برای فعال کردن پشتیبانی از MMS و ایموجی ، یا گزینه های پشتیبانی از مکالمات خاص، روی گزینه های پیشرفته ضربه بزنید.

در مرحله بعد محلی که می خواهید از آن نسخه پشتیبان داشته باشید را انتخاب کنید. این برنامه از Google Drive ، Dropbox ، OneDrive و ذخیره محلی تلفن شما پشتیبانی می کند. شما نباید نسخه پشتیبان را روی تلفن خود ذخیره کنید زیرا اگر به سرقت رفته یا از بین برود ، شما دیگر هیچ راهی برای بازیابی پیام ها نخواهید داشت. روی سرویس موردعلاقه خود ضربه بزنید ، سپس دستگاه را به حساب خود متصل کرده و مدت زمان نگه داشتن نسخه پشتیبان را انتخاب کنید.

در آخر هم انتخاب کنید که هر چند وقت یکبار نیاز به گرفتن نسخه پشتیبان دارید. «هر روز» برای اکثر افراد یک بازه خوب است. برای محافظت بیشتر می توانید گزینه «ساعتی» را انتخاب کنید. هنگامی که کار خود را تمام کردید، برای شروع روی گزینه بک آپ برای تهیه نسخه پشتیبان ضربه زده و برنامه ریزی کنید. پیام های شما اکنون محافظت شده اند.

می توانید منوی سمت چپ را در برنامه بکشید و برای اطمینان از عملکرد آنها، روی مشاهده پشتیبانی ضربه بزنید. هنگام بازیابی پیام از این فهرست، گزینه Restore را انتخاب کنید.

متن های Android شما خوب محافظت شده اند

در حالی که عملیات بازیابی متون Android عالی پیش نرفت اما خوشبختانه پشتیبانی از آنها آسان بود. اگر یک راه عالی برای بازیابی پیام های قدیمی پیدا کردیم حتما آن را با شما به اشتراک می گذاریم. اگرچه ترکیبی از محدودیت های اندرویدی و ابزارهای بازیابی گران قیمت بدان معنی است که شما نمی توانید بدون پرداخت مبلغ قابل توجهی پول و تغییر تلفن خود، پیام ها را بازیابی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029572

وب گردی

وب گردی