تمکن مالی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بررسی  می شود

مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد گفت: خانواده هایی که به تمکن مالی رسیده اند از تحت پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید ملک‌شاهی مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد درباره بررسی افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند و تمکن مالی نیز دارند، گفت: کمیته امداد عضو کارگروه ستاد یارانه‌ها است و کاملاً هماهنگ و با تعامل با دیگر دستگاه‌ها فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: پالایش مددجویان کمیته امداد به صورت مستمر در حال انجام است و وقفه‌ای در آن ایجاد نمی‌شود و دائما خانواده‌های تحت پوشش را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر مشخص شود که تمکن مالی دارند، به فوریت از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شود.

مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد به محدودیت‌های بانک‌های اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: هر چقدر بانک اطلاعاتی در اختیار سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد قرار بگیرد قطعاً بیشتر و دقیق‌تر می‌توانیم ارزیابی‌های لازم را داشته باشیم و سرعت و دقت بیشتری برنامه‌های ما می‌گیرد.

ملکشاهی افزود: ما بر اساس قانون نمی‌توانیم به همه بانک‌های اطلاعاتی افراد تحت پوشش خود دسترسی داشته باشیم و هنگامی که ارتباط با بانک ایرانیان و تعاملات با سازمان‌ها برقرار شود، بعضی از مواقع مشخص می‌شود که فردی که تحت پوشش کمیته امداد است پنهان‌کاری کرده و اطلاعات مالی خود را ارائه نداده است.

وی افزود: ما بعد از شناسایی بلافاصله آن فرد را از تحت پوشش خود خارج خواهیم کرد.

مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد افزود: مددجویان کمیته امداد با توانمند شدن و ایجاد اشتغال از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند و این یک موضوع عادی است ولی بعضی از مواقع خانواده‌هایی هستند که توانمند شده‌اند ولی به شیوه‌های مختلف آن را پنهان می‌کنند.

ملکشاهی افزود: اگر دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص تمکن مالی افراد تحت پوشش کمیته امداد مواردی را اعلام کند آن را بررسی خواهیم کرد و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا 167 مورد از ثروتمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: این موارد را بررسی کرده‌ایم و همچنان بررسی‌های ما ادامه دارد نمی‌توان این موضوع را منکر شد اما تیم‌های ممیزی مددکاری ما در حال بررسی موارد هستند البته اشتباه هم صورت می‌گیرد ولی در حال حاضر منتظر اعلام بررسی‌ها هستیم و پس از آن نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل مرکز خدمات مددکاری کمیته امداد گفت:‌ ما نمی‌توانیم چشم بسته نسبت به خروج افراد تحت پوشش اقدام کنیم البته از سوی دیگر تعداد اندکی از افراد هستند که تحت پوشش کمیته امداد هستند ولی تمکن مالی نیز دارند ولی از سوی دیگر ما محدودیت قانونی از نظر اطلاعات نیز داریم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029583

وب گردی

وب گردی