ایجاد خط جدید مترو در میدان واحد علوم و  تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان/ ساختمان‌‌‌‌‌‌‌های مازاد دانشگاه آزاد برای توسعه  امور دانش‌‌‌‌‌بنیان مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرد

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق پیش‌‌بینی‌‌های ما دو دسترسی به خط جدید مترو در منطقه غرب تهران واگذار شده که یک دسترسی در میدان علوم و تحقیقات و دیگری هم به بیمارستان فرهیختگان متصل خواهد شد.

اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین برنامه‌‌‌‌‌های این دانشگاه در ایجاد خط جدید مترو تا واحد علوم و تحقیقات گفت: خط 7 متروی تهران که جنوب شرقی را به شمال میانی تهران وصل می‌‌‌کند به میدان کتاب می‌‌‌رسد و با مطالعاتی که دانشگاه آزاد انجام داده پیشنهاد ادامه این خط به میدان بوستان تا جنت آباد داده شده که در آنجا هم دانشگاه مشاور گرفته و مطالعات لازم انجام و به شهرداری تهران ارائه شده و مورد تصویب قرار گرفته و در آخرین جلسه‌‌‌ای که داشتیم همکاری مشترک ما با شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی تشریح کرد: خط 7 پنج کیلومتر بوده و از دره فرحزاد و میدان بوستان می‌‌‌گذرد که یک پل عظیم و طولانی خواهد داشت و یک ایستگاه هم بزرگراه اشرفی اصفهانی و یک ایستگاه هم میدان دانشگاه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بوده که یک ایستگاه هم در جنت آباد خواهد داشت.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره مراحل راه‌‌‌اندازی خط مترو تا واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: قرارگاه وارد کار شده و حفاری لازم را انجام داده و تیم مهندسی ما با شهرداری منطقه 5 همکاری دارد و مجری این طرح که با شرکت مترو قرارداد دارد همکاری تنگاتنگی داشته است. اگر محل ایستگاه‌‌‌‌ها قطعی نهایی شود و دانشگاه هم اراضی کافی داشته باشد می‌‌توانیم مجتمع ایستگاهی ایجاد کنیم که برای مشارکت در این خصوص اعلام آمادگی کردیم.

شاکری درباره همکاری دانشگاه آزاد با شهرداری تهران جهت راه‌‌اندازی خط مترو در واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: برای راه‌‌‌اندازی خط مترو در واحد علوم و تحقیقات مطالعات اولیه را انجام دادیم بر همین مبنا این جلسات را به صورت مشترک با شهرداری تهران و شرکت مترو برگزار می‌‌‌کنیم تا به سرانجام نهایی برسد. برطبق پیش‌‌بینی‌‌های ما، حدود دوسال طول می‌‌کشد تا این پروژه به سرانجام برسد. راه اندازی مترو در دانشگاه یک اتفاق بزرگی است و دو واحد دانشگاهی علوم و تحقیقات و نیایش را تحت پوشش قرار می‌‌‌دهد به این ترتیب، خط مترو را به غرب تهران که فاقد این امکانات است خواهد رسید. برطبق پیش‌‌بینی‌‌های ما دو دسترسی به این ایستگاه واگذار شده که یک دسترسی در میدان علوم و تحقیقات و دیگری هم به بیمارستان فرهیختگان متصل خواهد شد.

وی درباره ساختمان‌‌های بدون استفاده در دانشگاه آزاد که بعد از ادغام برخی از واحدهای دانشگاهی ایجاد شده است تصریح کرد: کلیه ساختمان‌‌‌‌‌هایی که بعد از ادغام واحدهای دانشگاهی بدون استفاده ماندند؛ به عنوان فضایی برای طرح‌‌های دانش‌‌‌‌‌‌بنیان دانشگاه مورد استفاده قرار می‌‌‌گیرند که این امر براساس نیازمندی‌‌‌های منطقه‌‌‌ای و استانی در هریک از واحدهای دانشگاهی انجام می‌‌‌شود.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که بحث پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد یافته؛ این ظرفیت عظیمی که دانشگاه دارد و زمین‌‌هایی که در سراسر کشور در اختیار آن است جهت توسعه طرح‌‌های دانش‌‌بنیان و امور پژهشی برای تولید محصولات دانش ‌‌‌بنیان به گرفته خواهد شد که اهمیت به این امر، نشان‌‌‌دهنده نقش اجتماعی این دانشگاه و توجه به حل مسائل جامعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029596

وب گردی

وب گردی