وای‌فای را به همه جای خانه ببرید

امروزه شبکه‌های وای‌فای در هر خانه‌ای ورود پیدا کرده‌اند و آنتن‌دهی دستگاه‌های بی‌سیم در تمام نقاط منزل چالشی است که خانواده‌ها با آن مواجه می‌شوند؛ در ادامه به ارائه راهکارهایی جهت بهبود آن می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در حال حاضر دسترسی به اینترنت در خانه تقریباً به اندازه آب و برق ضروری شده است. برخی مشکلات مانند آنتن‌دهی در هرگوشه و کنار ساختمان مشکلی معمول است که از این مناطق به عنوان مناطق مرده نام می‌بریم.

اگر در خانه خود مناطق مرده دارید، ناامید نشوید؛ اندازه و شکل ساختمان شما هر چه که باشد می‌توانید برای رفع مشکل گام بردارید.

روتر خود را جابه‌جا کنید

جابجایی روتر ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) راه حلی ابتدایی برای یک مشکل فنی است؛ اما می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. در صورت امکان، روتر خود را جایی وسط خانه یا در حد امکان نزدیک دستگاه هایی که به آن نیاز دارید، قرار دهید.

سیگنال های وای‌فای دیوارهای بتونی یا آجری را دوست ندارند و دستگاه هایی مانند مایکروویو نیز می‌توانند در سرعت وای‌فای تداخل ایجاد کنند؛ بنابراین در جست‌و‌جوی مکان مناسب این نکته را لحاظ کنید. علم نشان داده است که آکواریوم ماهی (پر از آب) و چراغ های درخت کریسمس (تمام آن پرتوهای الکترومغناطیسی) نیز می توانند بر سرعت اثری منفی داشته باشند.

موقعیت یابی روتر راهی سریع و آسان برای از بین بردن مناطق مرده است. حتی فقط خریدن کابل اتصال طولانی‌تر بین روتر و سوکت دیواری می‌تواند فضای بیشتری را برای شما فراهم کند.

توجه داشته باشید که لپ تاپ‌، تلفن‌، تبلت‌ و سایر دستگاه‌ها دارای آداپتورهای وای‌فای نسبت به سخت‌افزارهای قدیمی حساس‌تر و قدرتمندتر هستند؛ زیرا فناوری همیشه در حال پیشرفت است. بنابراین اگر می‌توانید دستگاه‌های قدیمی را تا حد ممکن به روتر نزدیک کنید و بگذارید دستگاه های جدیدتر دورتر قرار گیرند.

همه افراد به اینترنت وای‌فای وابسته هستند؛ اما دسترسی از طریق کابل و درگاه های موجود در مودم نیز مفید است. اگرچه دسترسی به اینترنت سیمی به اندازه بی سیم راحت نیست؛ اما دارای دو مزیت اساسی امنیت و سرعت است. با اتصال سیمی، هیچ تداخل سیگنال اینترنت وجود ندارد و احتمال اینکه هرکدام از همسایه‌های شما از کارتان سر درآورند نیز کاهش میابد.

لازم نیست همه چیز را با سیم متصل کنید. برای مثال می‌توانید یک کابل اینترنت را از روتر تا مکان مورد نظر برده یا حتی از یک روتر دوم یا یک نقطه دسترسی بی‌سیم استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در هنگام راه اندازی روتر راه‌حل‌های قدیمی موجود هم می‌توانند مفید باشند. پس اتصالات سیم قدیمی تر را هنگام راه اندازی شبکه خانگی خود قطع نکنید. در چنین شرایطی مجموعه های مختلفی از شبکه های مصرف کننده وجود دارد که از بین آنها می توانید بدون هزینه زیاد یک مورد را برگزینید.

مسیریاب قوی‌تر

برخی از ISP ها(پروتکل‌های اینترنت) به شما روتر استانداردی را برای موارد استفاده متفاوت پیشنهاد می‌دهند. تولید کنندگانی از جمله D-Link ،Netgear روترهایی با قدرت فوق العاده با آنتن های اضافی و برد بیشتر ارائه می‌دهند که می تواند راه حلی برای مشکلات وای‌فای شما باشد.

هم اکنون تعدادی شرکت از جمله Google و Eero در حال ارائه سخت افزار شبکه توری هستند که روترهای سنتی را با چندین دستگاه جایگزین شده در محیط خانه جایگزین می‌کند. این باکس‌ها با همکاری مشترک، شبکه ای از سیگنال های بی سیم را تهیه می کنند که از نظر تئوری باید تمام مناطق مرده خانه شما را از بین ببرد.

برای اطمینان از اینکه سخت افزار انتخابی شما با ISP خوب کار می‌کند، ابتدا باید تحقیق کنید؛ اما اگر از ابتدا قصد راه اندازی روتر را دارید جایگزینی روتر یا شبکه توری می تواند راهی خوب باشد. خبر خوب این است که سخت افزارها نیز همیشه در حال پیشرفت هستند؛ زیرا تولید کنندگان قصد دارند شبکه وای‌فای را تا حد امکان راحت و جامع کنند.

شبکه توری به شبکه ای اطلاق می‌شود که هر گره شبکه خود به صورت مسیریاب مستقل عمل می‌کند، بدون توجه به اینکه به شبکه ای دیگر متصل است یا خیر. اگر بخشی از شبکه به‌طور مستقیم از یک گره قابل دسترس نباشد، این شبکه از تمام مسیرهای دیگر تلاش می‌کند تا به گره مورد نظر مسیری را بیابد. شبکه ای که تمام گره‌های آن مستقیماً به یکدیگر متصل هستند، اصطلاحاً شبکه کاملاً متصل (Fully Connected Network) نامیده می‌شود.

سایر دستگاه هایی که باید از آنها آگاه باشید، تکرارگر وای‌فای هستند؛ اما استفاده از این مورد به عنوان آخرین راه حل پیشنهاد می ‌شود. آنها به سادگی سیگنال اصلی روتر را تکرار می‌کنند؛ اما طی راه مقداری سرعت و ثبات را از دست می دهید. تکرارگرها نسبتاً ارزان هستند و اگر سرعت زیاد برای شما مهم نیست می‌توانید آن را به عنوان گزینه‌ای درنظر بگیرید.

شبکه پاورلاین

ادوات شبکه پاورلاین شاید ساده ترین راه دسترسی به اینترنت در تمام اتاق های خانه شما باشد. این آداپتورها از سیم کشی برقی خانه شما برای انتقال سیگنال های اینترنتی روتر به هر اتاق خانه استفاده می‌کنند. می توانید طبق نیاز در انتهای دیگر اتصال، یک اتصال سیمی یا بی‌سیم ایجاد کنید.

با وصل کردن این آداپتور به برق می‌توانید از شبکه برق آن استفاده کنید؛ فقط قبل از صرف هزینه برای تهیه آن از اینکه در منزل شما جوابگو باشد اطمینان حاصل کنید.

برخلاف تکرارگر وای‌فای، آداپتورهای خط برق معمولاً سرعت را بالا نگه می‌دارند و برای اتصالی که در آن سرعت مهم است (مانند تلویزیون های هوشمند یا کنسول های بازی) مناسب هستند. وسایل متنوعی برای انتخاب وجود دارد؛ بنابراین باید بتوانید چیزی را پیدا کنید که با ساختمان شما سازگارتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029603

وب گردی

وب گردی