مدرسه کسب و کار واحد قزوین به زودی افتتاح می‌شود/ آغاز به کار مدرسه عالی مهارتی بازی سازی کامپیوتری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین از راه اندازی یک مدرسه کسب و کار و همچنین آغاز به کار مدرسه عالی مهارتی بازی سازی کامپیوتری خبر داد.

مرتضی موسی خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ورود این استان به طرح پویش گفت: قرار است نشست مشترکی با واحدهای صنعتی، روسای دانشکده‌ها، مدیران ارتباط با صنعت و مراکز رشد برگزار شود تا صنعت بتواند به نوعی از دانشجویان خوب استان قزوین انتخاب بهینه کند تا هم این دانشجویان را حمایت و هم شغل آینده آن ها را تضمین کند.

او با بیان این که این طرح از ماه آینده آغاز خواهد شد ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل صنعت استان این ماموریت را بر عهده گرفته و با صنایع مهم رایزنی و ویژگی دانشگاه آزاد استان قزوین را توضیح خواهند داد. همچنین قرار است یک روز با روسای واحدهای صنعتی و مرکز تحقیقات نشست صمیمانه با مسئولان دانشگاه داشته باشیم تا آن‌ها بتوانند با انگیزه بیشتری برای جذب دانشجویان ما اقدام کنند. این نشست نیز هفته آینده برگزار می‌شود.

موسی خانی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های واحد قزوین در سال تحصیلی جدید، اتمام ساخت ساختمان مرکز تحقیقات است که در حال حاضر مراحل آخر خود را می‌گذراند و انشاء الله ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسید.

به گفته او 5 طبقه این ساختمان در حال حاضر قابل بهره برداری است اما برخی از طبقات و همچنین ساختمان آمفی تئاتر باید تجهیز شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین درباره شماره‌گذاری خودروهای برقی این واحد دانشگاهی و آخرین اقدامات برای ورود نخستین سری خودروهای برقی تولیدشده به بازار و خیابان‌ها گفت: بازرسی خودرو طی بازدیدی که از خودرهای برقی استان قزوین داشتند، مراحل مختلف استاندارد و مونتاژ را تست کرده و موافقت خود را با تولید خودرو اعلام کردند. امیدواریم تا دو هفته آینده گواهی استاندارد خط را اخذ کرده و بتوانیم به زودی تولید عملی این خودروهای برقی را با شماره گذاری داشته باشیم.

او اضافه کرد: پیش از این مراحل استاندارد قطعات سپری شده بود و تا دو هفته آینده نیز گواهی استاندارد خود را نیز اخذ خواهیم کرد و انشالله مرحله شماره گذاری خودرو آغاز می‌شود. در مرحله اول، تولید 100 خودرو آغاز و در مراحله دوم 30 دستگاه و در مرحله سوم 30 دستگاه دیگر شماره‌گذاری خواهد شد. در واقع قرار است مرحله به مرحله مجوز شماره‌گذاری دستگاه‌هایی دیگر از این خودرو نیز صادر شود.

موسی خانی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره تولید محصولات این واحد دانشگاهی در بحث شتابدهنده سخت افزاری توضیح داد: زمانی که بحث شتابدهنده سخت افزاری در واحد قزوین فعال شد در چند حوزه به خصوص حوزه مهندسی پزشکی تولید چند محصول آغاز شده است. دستگاه هشدار دهنده وضعیت جنین برای مادارن، دستگاه هشدار دهنده وضعیت ادراری برای جلوگیری از ادار غیر ارادی، ولیچر هوشمند برقی و اسکوتور جدید توسط این مرکز طراحی شده است.

او گفت: سه دستگاه دیگر نیز در زمینه تجهیزات مهندسی پزشکی است که در مرکز شتابدهنده سخت افزاری تولید شده است. این تکنولوژی وارداتی است چون تاکنون در ایران نبوده و و حالا دانشجویان واحد قزوین در حال تولید آن هستند. در بحث شتابدهنده نرم افزاری نیز دانشجویان قزوین تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ادامه داد: مدرسه عالی مهارتی بازی‌سازی کامپیوتری نیز کار خود را آغاز کرده و مدرسه کسب و کار هم که یک مدرسه بازار مالی است به زودی افتتاح می‌شود.

او گفت: مدرسه کسب و کار راه اندازی شده ولی هنوز اففتاح رسمی نشده است؛ این مدرسه روز چهارشنبه با برگزاری یک سمینار بازار سرمایه کار خود را آغاز و مورد افتتاح ریاست محترم دانشگاه همزمان با افتتاح ساختمان مرکز تحقیقات قرار خواهد گرفت.

موسی خانی در پایان گفت: همچنین پنج‌شنبه مراسم اهدای کاپ دانشجویان مقام آور در مسباقات جهانی استرالیا 2019 برگزار می‌شود. بچه‌ها این کاپ‌ها را هر سال نذر امام رضا می‌کنند که از سال 2006 این سنت حسنه اجرا شده و امسال نیز قرار است در یک مراسم رسمی با حضور دانشجویان و ریاست محترم دانشگاه و ریاست محترم هیات امنا این مراسم برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029609

وب گردی

وب گردی