وزارت علوم به دنبال انتقال دانش به کشورهای اسلامی است/کسب رتبه شانزدهم در isi توسط دانشگاه‌های کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: سیاست وزارت علوم این است که بتوانیم دانش خود را به کشورهای اسلامی انتقال دهیم، همچنین پذیرای دانشجویان کشورهای اسلامی و سایر کشورهای دیگر هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین سالار آملی در دومین مجمع عمومی دانشگاه‌های‌مجازی اسلام که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: وزیر علوم تحقیقات و فناوری به گسترش دانشگاه‌های مجازی تاکید دارد و تحقیقات تکنولوژی در منطقه ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیار خوشحالیم که بسیاری از دانشگاه‌ها در رشته انسان‌شناسی تدریس می‌کنند. در حال حاضر حدود ۴ میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: باور داریم که تکنولوژی باید برخی از مشکلات ما را حل کند، یکی از سیاست‌های وزارت علوم حل مسائل جامعه است. سیاست بعدی وزارت علوم جهانی‌سازی دانشگاه‌ها است، بر گسترش ارتباطات بین‌المللی متمرکز شده‌ایم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه حدود هزار دانشجو داریم که مقالات بسیاری در اسکوپوس و ساینس ارائه داده‌اند، گفت: ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند، ما‌ سیاست جهانی‌سازی و مجازی‌سازی را پیگیری می‌کنیم. ایران حدود ۴۶۰ پروژه با کشورهای دیگر داشته و توانسته است رتبه شانزدهم را در isi کسب کند. با توجه به جهانی‌سازی دانشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد که ارتباطات خود را با سازمان‌های مختلف جهانی همانند یونسکو برقرار کنیم.

وی افزود: تلاش داریم تا دانش خود را به کشورهای اسلامی انتقال دهیم. ما پذیرای دانشجویان کشورهای اسلامی و سایر کشورهای دیگر هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029617

وب گردی

وب گردی