3 مجله علمی و پژوهشی در واحد گرگان منتشر می‌‌‌شود/ کلیه مجلات دانشگاه در ISC نمایه شده است

معاون پژوهش و فناوری واحد گرگان گفت: سه مجله علمی و پژوهشی معتبر در واحد گرگان داریم که دو مجله دارای درجه‌‌‌‌‌بندی علمی و پژوهشی وزارتین بوده و یک مجله علمی و پژوهشی هم دارای مجوز سازمان مرکزی است.

مازیار احمدی گل‌‌‌سفیدی معاون پژوهش و فناوری واحد گرگان در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌شود گفت: در حال حاضر سه مجله علمی معتبر داریم که دو مجله دارای درجه‌‌‌‌‌بندی علمی و پژوهشی وزارتین بوده و یک مجله علمی و پژوهشی هم دارای مجوز سازمان مرکزی است. این مجلات شامل موضوعاتی چون اکوفیزیولوژی محیطی و اکوفیتو‌‌شیمی گیاهان دارویی می‌‌‌شود و دارای گرید علمی و پژوهشی وزارتین بوده که مرتبط با مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بوده و انجمن ملی گیاهان دارویی حمایت کننده این مجله محسوب می‌‌‌شود که دارای گرید علمی و پژوهشی وزارتین است.

وی تشریح کرد: مجله‌‌ای در حوزه تکنولوژی علوم بذر داریم که مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی است و کلیه این مجلات در ISC پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان درباره دیگر مجلات علمی و پژوهشی که در واحدهای استان گلستان منتشر می‌‌‌شود خاطرنشان کرد: در واحد آزاد شهر یک مجله علوم سیاسی داریم که گرید علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد و نمایه در ISC را کسب کرده است. درصددیم تا مجلاتی در علوم مختلف، مثل علوم اسلامی، ادبیات فارسی، هنر و معماری در واحدهای دانشگاه آزاد استان گلستان را منتشر کنیم که مراحل اولیه انجام شده و مورد تایید قرار گرفته تا بعد از دریافت مجوزهای لازم منتشر شود. چکیده مقالات در مجلاتی که با مجوز وزارتین منتشر می‌‌‌شود وجود دارد و درصددیم تا این مقالات در ISI نمایه شوند.

احمدی گل‌‌‌سفیدی تاکید کرد: اکثر مقالاتی که در مجلات علمی و پژوهشی واحد گرگان منتشر می‌‌‌شود از نوشته‌‌‌های استادان و اعضای هیئت علمی دیگر دانشگاه‌‌هاست و 25 درصد مقالات دانشگاهی ما برگرفته از نوشته‌‌‌های استادان هیئت علمی واحد گرگان بوده که این امر زیر نظر وزارت علوم است. سردبیر و مدیر مسئول هیئت تحریریه مجلات دانشگاهی ما طبق آیین‌‌نامه جدید مجلات دانشگاهی باید استاد تمام باشند و توانمندی کلیه اعضای تحریریه ما باید به تایید وزارت علوم برسد.

وی در پایان درباره نحوه ارائه مجلات علمی و پژوهشی تصریح کرد: کلیه مجلات علمی و پژوهشی واحد گرگان به صورت الکترونیکی منتشر می‌‌‌شود و تعداد محدودی هم به صورت کاغذی منتشر و به واحدهای و ارگان‌‌‌های مربوط ارسال می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029627

وب گردی

وب گردی