سفر جفری ساکس به ایران لغو شد

بنا بر اعلام مسئولان حراست و روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س)، مشاور نظریه‌پرداز انقلاب‌های رنگی به تهران سفر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، قرار است هفدهم و هجدهم مهرماه 98 رویداد بین‌المللی «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شود؛ رویدادی با حضور چهره‌های برجسته سیاسی ایران و اقتصاددانان نامدار خارجی. سایت رسمی این کنفرانس، ابتدا نام جفری ساکس، نظریه‌پرداز و مشاور جرج سوروس، پدر انقلاب‌های رنگی را در فهرست میهمانان قرار داد؛ اما پیگیری ایسکانیوز و بازتاب واکنش برخی تشکل‌های دانشجویی باعث شد سفر ساکس به ایران، لغو و البته نام او از سایت رسمی کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» حذف شود.

خبر حضور جفری ساکس و معرفی او در سایت کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها:

حذف نام جفری ساکس از لیست میهمانان رویداد بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها:

طاهره یاورطلب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با ایسکانیوز، از لغو سفر نظریه‌پرداز انقلاب‌های رنگی به ایران خبر داد و اعلام کرد که حتی تماس ویدئویی در کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» با جفری ساکس برقرار نمی‌شود.

طاهره یاورطلب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با ایسکانیوز، از لغو سفر نظریه‌پرداز انقلاب‌های رنگی به ایران خبر داد.

ساکس سه سال پیش نیز به تهران آمد و به عنوان مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و در نشست «دستور کار 2030 و اهداف توسعه پایدار» شرکت کرده و درباره چرایی ممنوعیت کشت محصولات تراریخته در بسیاری از کشورهای اروپایی به سخنرانی پرداخت.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان میزبان مشاور جرج سوروس، دست به اعتراضات گسترده و خواهان لغو حضور او شدند؛ اما صدای آنها به جایی نرسید و حتی رئیس دانشگاه از نقش تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز جفری ساکس در کشور صحبت کرد! این بار پیگیری‌های ایسکانیوز و تشکل‌های انقلابی مثمر ثمر واقع شد و از سفر نظریه‌پرداز حساسیت‌زا در ایران، جلوگیری به عمل آمد.

طاهره یاورطلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سفر جفری ساکس نظریه‌پرداز انقلاب‌های رنگی به ایران برای حضور در همایش «اقتصاد جهانی» گفت: با پیگیری و مخالفت جریان دانشجویی برای حضور ساکس در این مراسم، مسئولان حراست و روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س) در جلسه با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه قول دادند که به هیج عنوان جفری ساکس به تهران سفر نمی‌کند و بخش تماس ویدئو کنفرانس وی در مراسم نیز لغو شده است.

وی اضافه کرد: جفری ساکس سال 95 در سخنرانی خود در دانشگاه امیرکبیر اذعان کرد که از مشاوران ارشد جورج سوروس پدر انقلاب‌های رنگین جهان است، سفر وی نیز باعث ایجاد فتنه سبز در ایران شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) به بعد سیاسی فعالیت‌های جفری ساکس اشاره کرد و گفت: وی استاد دانشگاه کلمبیا و از نفرات برتر حوزه اقتصاد جهان محسوب می‌شود؛ اما پیشینه فعالیت‌های ساکس نشان می‌دهد به هر کشوری سفر کرده است اقتصاد آن کشور را نابود کرده است. پس جفری ساکس به دلیل پیشینه سیاسی خود، صلاحیت لازم برای سخنرانی در مقام یک کارشناس علمی و اقتصادی را ندارد.

یاورطلب عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و بومی‌گزینی، همایش‌هایی با موضوع اقتصادی بهتر است با کارشناسان داخلی برگزار شود، همایشی که اقتصاد مقاومتی را تببین کند قطعا راه‌گشاتر از همایش‌هایی است که کپی برخی روش‌های شکست خورده غربی را اجرایی می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از دانشگاه‌های مطرح کشور برای جبران کاهش بودجه به اجاره سالن‌های همایش‌های خود اقدام می‌کنند این امر باعث می‌شود اگر به مهمانان و سخنران برنامه‌ای اعتراض شود مسئولان به راحتی مسئولیت را قبول نمی‌کنند و می‌گویند تنها سالن را اجازه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029642

وب گردی

وب گردی