ایسکا نیوز: مواضع گروه خلافت اسلامی عراق و شام در غرب شهر کردنشین کوبانی امروز(سه شنبه) توسط هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا بمباران شد. به گزارش الجزیره،حملات هوایی که تابحال برای جلوگیری از پیشروی داعش بسوی شهر کوبانی انجام گرفته نتیجهٔ چشمگیری نداشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دیروز خبرداد که افراد داعش وارد شرق کوبانی شده و پس از نبردهای خیابانی توانستند سه منطقه در شرق کوبانی را اشغال کنند.

سخنگوی کردهای کوبانی به خبرگزاری فرانسه گفته است که جنگجویان کرد از تمامی غیرنظامیان خواسته‌اند کوبانی را ترک کنند و نزدیک به دو هزار تن روز دوشنبه از کوبانی رفته‌اند. شهر کوبانی سه هفته تحت محاصره سنگین نیروهای داعش بود و نقطه ای استرتژیک در مرز ترکیه و سوریه بشمار می‌رود.

اما از دیگر سو رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، پلیس در استانبول و دست کم شش شهر دیگر این کشور با صدها کرد معترض به تحولات جاری در کوبانی درگیر شدند.معترضان دوشنبه شب در خیابان‌ها موانعی ایجاد کردند، به سمت نیروهای امنیتی سنگ و مواد آتش زا پرتاب کردند و یک اتوبوس را به آتش کشیدند که در جریان این اقدامات یک افسر پلیس زخمی شد.پلیس ترکیه نیز از گاز اشک آور و آب پرفشار برای متفرق کردن تظاهرات‌ در استانبول و تظاهرات مشابه در شهرهای عمدتا کردنشین از قبیل دیاربکر، باتمان، وان، شرناک، شانلی‌اورفا و هکاری استفاده کرد.

تظاهرکنندگان به پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در شهر عین العرب (کوبانی) سوریه که هم مرز ترکیه است و اغلب ساکنان آن کرد هستند، اعتراض دارند. آنها دولت ترکیه را نیز در تحولات کوبانی متهم به کارشکنی به نفع داعش می‌کنند.
کد خبر: 102965

وب گردی

وب گردی