توسعه رشته‌های پیراپزشکی را در دستور کار داریم/ راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در حوزه انرژی، هسته‌ای و آبزیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: واحدهای استان بوشهر ترکیبی از ماموریت‌ها را در دست اقدام دارند. به طور مثال واحد بوشهر در حوزه انرژی؛ دشتستان و تنگستان در حوزه کشاورزی و واحد دیلم و دلوار در حوزه آبزیان وارد شده‌اند.

اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در مورد برنامه‌های این استان در بحث آمایش سرزمینی گفت: در چارچوب برنامه آمایش حرکت کرده و آمایش را در استان بین واحدها در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کنیم. در توزیع رشته‌ها و تصمیم‌گیری در تاسیس رشته‌ها نیز متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه ای عمل کرده و همچنین در بحث آمایش سرزمینی در زمینه علوم پزشکی که ابلاغ نیز شده است وارد شدیم.

او ادامه داد: در بحث آمایش سرزمینی در زمینه علوم پزشکی توسعه رشته‌های پیراپزشکی را در دستور کار قرار دادیم. از این جهت حرکتی آغاز شده و در چارچوب برنامه آمایش توسعه رشته‌های مربوط را دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ادامه افزود: استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیز مزیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و همچنین در بحث دریا و دریا‌نوردی و آب و آبزیان نیز تلاش کردیم برنامه‌ریزی‌هایی را برای طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان دنبال کنیم.

او گفت: در طرح پایش نیز ماموریت‌مان در حوزه دریا و انرژی است؛ در بحث گردشگری نیز برخی از واحدها مثل گناوه نیز این ظرفیت گردشگری را دارند.

او با بیان این که واحدهای استان بوشهر ترکیبی از ماموریت‌ها را در دست اقدام دارند، ادامه داد: واحدهای استان بوشهر در مزیت ها با هم مشترک هستند؛ به طور مثال در بحث آبزیان واحد بوشهر، دیلم و دلوار ورود کرده و کارهای اقتصادی و اقدامات مرتبط مشترکی در این زمینه انجام داده اند. این واحدها حتی توسعه رشته‌ها را در این حوزه در دستور کار دارند.

عبداللهی گفت: در حوزه کشاورزی نیز دشتستان و تنگستان وارد شده و متناسب با ظرفیت خود کار می‌کنند. دشتستان 70 هکتار زمین برای طرح‌های کشاوزی دارد؛ همچنین چندین طرح نیز در این زمینه مصوب کردیم که حوزه مرتبط با گیاهان دارویی و نخیلات و آلوئه‌ورا جزو ظرفیت های واقعی دشتستان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حوزه انرژی جنوب استان و خود بوشهر وارد شده اند؛ همچنین دانشگاه دیر، کنگان و جم به لحاظ قرار گرفتن در حوزه پارس جنوبی و شمالی ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی دارند.

او در پایان گفت: همچنین بوشهر در بحث هسته ای وارد شده و امسال موفق شدیم رشته مهندسی هسته‌ای در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029654

وب گردی

وب گردی