حضور ۱۰۰  دانشمندان جهان اسلام در رویداد استپ

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: رویداد استپ سعی دارد بستر مناسبی برای شبکه سازی و ارتباط سازی میان دانشمندان جهان اسلام ایجاد کند.

گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سعید سهراب پور، مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و دبیر ششمین نشست استپ عصر امروز در نخستین نشست کمیته راهبردی ششمین برنامه تبادل علم و فناوری در حوزه آب و انرژی گفت: رویداد استپ دو دوره در ایران و سه دوره در مالزی، عمان و پاکستان برگزار شده و دوره ششم نیز امسال در کشورمان برگزار می‌شود. اجرای برنامه‌ها و پنل‌ها در دانشگاه باید نهایی شود تا حداکثر استفاده را از میهمانان داشته باشیم.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و دبیر ششمین دوره استپ بیان کرد: دانشمندان جهان اسلام با دانشمندان تراز اول جهان ارتباط دارند اما در بخش ارتباط گیری با دانشمندان کشورهای اسلامی کمی ضعیف هستند. رویداد استپ سعی دارد بستر مناسبی برای شبکه سازی و ارتباط سازی میان دانشمندان جهان اسلام ایجاد کند.

وی ادامه داد: بنیاد علم و فناوری مصطفی به منظور اثربخشی در زیست بوم علم و فناوری و ارتقاء سطح علمی کشورهای اسلامی، ضمن اعطای جایزه مصطفی به عنوان نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام به آثاری برجسته از دانشمندان جهان اسلام در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ برنامه ریزی مؤثری را در راستای شبکه سازی و بهرهمندی جامعه اسلامی از این ظرفیت عظیم دنیای اسلام در دستور کار قرار داده است.

سهراب‌پور گفت: یکی از برنامههای بنیاد مصطفی (ص) پیش از برگزاری دوره نخست جایزه مصطفی، به منظور تحقق این مهم در ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی طراحی و در سالهای پیشین به اجرا در آمده با نام برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی مشهور شده است.

در ادامه این برنامه محمد مهدی جعفری دبیر اجرایی ششمین رویداد استپ گفت: مهم‌ترین هدفی که در این رویداد دنبال می‌شود بحث بسترسازی و هدایت علم و فناوری جهان اسلام است تا با این روش برخی فعالیت‌های گسترده‌ در این عرصه شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: بحث توسعه سرمایه انسانی، آموزش، تامین منابع مالی از عمده مسائل کلان در این حوزه است که در برنامه استپ مورد توجه قرار گرفته است. همچنین مسئله آب و انرژی، سلامت و غذا نیز یکی دیگر از مواردی که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی ششمین رویداد استپ گفت: در نشست استپ ۱۰۰ مهمان از کشورهای جهان اسلام و ۱۲ دانشگاه معتبر حضور خواهند داشت. همچنین با ۱۵۰ دانشمند برجسته جهان اسلام در استپ گذشته ارتباط مستمر برقرار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029673

وب گردی

وب گردی