مسئولان دانشگاه امیرکبیر کلاس‌های درس را به مؤسسات اجاره می‌دهند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مسئولان دانشگاه امیرکبیر کلاس‌های درس را به مؤسسات خارج از دانشگاه کرایه می‌دهند؛ در حالی که تشکل‌های این دانشگاه، فضا برای برگزاری برنامه‌های خود ندارند.

سید حمیدرضا مجتبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر برخی از فضاهای آموزشی دانشگاه را به شرکت‌ها و موسسات بیرونی اجاره می‌دهد، گفت: متاسفانه مسئولان دانشگاه برای جبران کسری بودجه، مکان‌های آموزشی متعلق به دانشجویان را به افراد غیردانشگاهی کرایه می‌دهند.

وی ادامه داد: این درحالی است که مسئولان دانشگاه امیرکبیر مکانی برای برگزاری برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی که به تصویب هیئت نظارت دانشگاه نیز رسیده است در اختیار آنها قرار نمی‌دهند.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان به دلیل اینکه مسئولان دانشگاه فضای کافی برای برگزاری دوره‌های مختلف در اختیار این تشکل نمی‌گذارند؛ به ناچار دوره‌ها را در ابعاد کوچک‌تر و با تعداد کمتری از دانشجویان در دفتر خود برگزار می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه امیرکبیر در واقع با اجاره دادن محیط آموزشی حق دانشجویان را تضییع می‌کنند، گفت: در حالی که تشکل‌های دانشجویی با کمبود فضا برای برگزاری برنامه‌های خود مواجه هستند، کلاس‌های درس به‌‌ویژه دانشکده شیمی به موسسات بیرون از دانشگاه در راستای درآمدزایی؛ اما از نوع نادرست، اجاره داده می‌شوند.
مجتبوی عنوان کرد: مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از انجمن اسلامی دانشجویان برای در اختیار دادن مکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجاره دریافت کرده است، در صورتی‌که مکان‌های دانشگاه برای دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است.
این فعال دانشجویی اجاره گرفتن دانشگاه از تشکل‌های دانشجویی برای استفاده از یک کلاس درس را در شأن دانشگاهی نظیر دانشگاه امیرکبیر ندانست و گفت: مسئولان دانشگاه امیرکبیر که ادعا دارند این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های صنعتی کشور است، هنوز امکانات لازم برای فعالیت با کیفیت تشکل‌های دانشجویی را فراهم نمی‌کنند.
وی بیان کرد: ۶ تشکل دانشجویی و ۱۴ کانون علمی-فرهنگی در دانشگاه امیرکبیر فعالیت می‌کنند، نبود مکان برای برگزاری برنامه‌ها و اجاره کلاس‌های دانشگاه مانع از فعالیت این حجم گسترده از سلایق دانشجویان است.
مجتبی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه امیرکبیر مکانی برای برگزاری برنامه‌های مختلف را به تمامی تشکل‌های دانشجویی اختصاص نمی‌دهد و این مشکل تنها محدود به انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه نیست.
انتهای پیام/
کد خبر: 1029674

وب گردی

وب گردی