مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 16 مهرماه

«اجماع برای حذف ۴ ساعت مخرب، ۹ فرصت شغلی اخیر دانشگاه آزاد برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد پزشکی» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در شانزدهم مهرماه به شرح زیر است:

اجماع برای حذف ۴ ساعت مخرب

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، به انعکاس سلسله نشست‌هایی چالش‌ها و راهکارهای حل کنکور که توسط دبیرخانه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، پرداخته است. سعیدرضا عاملی دبیرشورای عالی انقلاب گفت: یکی از معایب برگزاری کنکور، اضطرابی است که بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و اگرچه براساس اعلام سنجش ۱۵درصد ورودی به دانشگاه‌ها از طریق برگزاری کنکور صورت می‌گیرد، اما همین آمار ۱۵، ۲۰ یا حتی ۳۰ درصدی هم می‌تواند در فضای مجازی اضطراب صددرصدی ایجاد کند.»

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین از نارضایتی دانشگاه‌ها از برگزاری کنکور خبر داد و گفت: «دانشگاه‌ها نیز کمابیش از این وضعیت راضی نیستند؛ چراکه معتقدند دانشگاهی که در تراز دانشگاه درجه یک کار می‌کند، باید بتواند این را تشخیص بدهد که چه دانشجویی را می‌تواند جذب کند. درواقع باید عرصه‌ای برای استقلال دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.»

۹ فرصت شغلی اخیر دانشگاه آزاد برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

«فرهیختگان» سیاست‌های اخیر اشتغال‌زای دانشگاه آزاد براساس حل مسائل منطقه‌ای را بررسی‌کرده است. از جمله این عناوین می‌توان به حمایت واحد لاهیجان از 10 هسته فناور، اشتغالزایی در مزرعه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدشهر، سود 170 میلیون تومانی با کمک دانشجویان واحد ایوانکی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی دانشجویان واحد گرگان، اشتغالزایی برای هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل واحد مبارکه - مجلسی، راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانشجویان استان همدان، کاشت نهال زیتون، تبدیل شدن واحد زابل به دانشگاه کارآفرین، واحد دهق دانشگاهی بدون دانشجوی بیکار و اشتغالزایی هزار نفری به صورت غیرمستقیم با اجرای طرح تولید ملی بذر هیبرید اشاره کرد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در شانزدهم مهرماه به شرح زیر است:

اعلام برنامه زمانی و آخرین تغییرات کنکور 99

ابراهیم خدایی در این عنوان روزنامه آفرینش درباره تغییرات کنکور سراسری 99 اظهار کرد: به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم که خواهان طراحی دو مجموعه سوال برای کنکور 99 بودند، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب کرد که سوالات کنکور سال 99 هم مانند کنکور 98 با دو مجموعه سوال باشد. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان در کنکور سراسری سال 99 می‌توانند نظام آموزشی اعم از قدیم یا جدید خود را انتخاب کنند. با توجه به ابهامی که در مصوبه پیشین سازمان سنجش آموزش کشور بود به داوطلبان این اختیار داده شد در زمان ثبت نام برای آزمون سراسری سال 99 نوع نظام آموزشی و سوالات را بر اساس نظام قدیم یا جدید مشخص کنند.حدود زمان بندی آزمون های 99 مشخص شده است اما سازمان سنجش آموزش کشور در حال بررسی مناسبت های تقویمی و سایر فرایندهای مرتبط است به خصوص اینکه برگزاری کنکور دکتری 99 و انتخابات مجلس شورای اسلامی تداخل زمانی دارند.

آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد پزشکی حکایت دارد. آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال 98 در روزهای 27 و 28 تیرماه برگزار شد و تعداد 70 هزار و 94 نفر ثبت نام کننده در 11 مجموعه و 42 رشته به رقابت پرداختند و نتایج نهایی آزمون دوشنبه 25 شهریورماه منتشر شد.پس از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دستور وزیر بهداشت مبنی بر افزایش ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی گروه علوم پزشکی، مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال تحصیلی 98-99 آغاز شد.ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال 98 تعداد 671 نفر در ظرفیت عادی و 462 نفر در ظرفیت شهریه پرداز و در مجموع تعداد یک هزار و 133 نفر است که در 79 رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در این مرحله پذیرفته می‌شوند.مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال 98 آغاز شده است و داوطلبان تا امروز سه شنبه 16 مهر میتوانند با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029703

وب گردی

وب گردی