حضور نخستین گروه زائران اربعین در موکب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: نخستین گروه 200 نفره زائران اربعین حسینی از شهرستان های قزوین و مازندران در موکب دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمانشاه، جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هرسال با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود و این حرکت یک نعمت و برکت برای کشور ایران و دنیای اسلام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه این حرکت اسلامی را یک همایش بین المللی با حضور تمامی ادیان جهان از شیعه و سنی، مسیحی و یهودی عنوان کرد و افزود: امروزه تلاش زیادی از سوی رسانه های غربی برای کمرنگ کردن این حرکت عظیم می شود به طوری که حتی تصویر کوچکی از این راهپیمایی عظیم را منعکس نمی کنند و این اوج دشمنی و حسادت غربی ها به این مراسم و راهپیمایی است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحدکنگاور برای سومین سال پیاپی اقدام به برپایی موکب کرده و امسال نیز با همکاری ستاد مردمی اربعین شهرستان کنگاور در فضایی به مساحت 4700 متر مربع در سه طبقه جهت اسکان و پذیرایی زائران تجهیز شده است.

امینی در مورد نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین در واحد کنگاور گفت: با توجه به فضای مناسب اختصاص داده شده به موکب، تمرکز این واحد دانشگاهی بر اسکان و پذیرایی است و موکب واحد کنگاور آمادگی پخش 1500 نفر غذای گرم در هر وعده را دارد و امکانات مناسبی برای اسکان و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در این موکب تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از جمله کنگاور، صحنه، کرمانشاه و مرکز قصرشیرین که در مسیر تردد زائران قرار دارند، اقدام به برپایی موکب کرده­ اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر خدمت رسانی و اسکان زائران حسینی، دانشجویان سال آخر پرستاری این واحد دانشگاهی در طرح پایش سلامت زائران شرکت و اقداماتی از جمله تست قند خون، فشار خون و آموزش مسایل بهداشتی در هنگام سفر به زائران ارائه می کنند.

وی افزود: همچنین از دیگر طرح های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ایام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در راستای حفظ محیط زیست، نظافت مسیر حرکت از شهر قصر شیرین تا مرز خسروی توسط دانشجویان و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029706

وب گردی

وب گردی