هدف شرکت دانش بنیان تبدیل علم و تکنولوژی به ثروت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: هدف شرکت‌های دانش بنیان تبدیل علم و تکنولوژی به ثروت در راستای نیاز جامعه و صنعت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد شاهین‌شهر، مسعود نصری رئیس واحد شاهین‌شهر در جمع دانشجویان جدیدالورود مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نقش جوانان در توسعه کشور و ضرورت توجه به علم و فناوری تاکید کردند.

وی افزود: علم، فناوری، دانش و معرفت موجب شکوفائی کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود و دانشجویان باید با استفاده از امکانات موجود برای پیشرفت و اعتلای کشور تلاش کنند.

رئیس واحد شاهین‌شهر، دانشگاه آزاد اسلامی را مولود و شجره طبیه انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در طول دوران فعالیت خود، دستاوردهای مطلوبی در تربیت دانشجویان و نیروی متخصص مورد نیاز داشته است.

وی اضافه کرد: توجه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد هسته‌های پژوهشی متناسب با نیاز جامعه بسیار ضروری است و دانشجویان می‌بایست از ظرفیت مرکز رشد دانشگاه برای تبدیل ایده به محصول به خوبی استفاده کنند.

نصری با اشاره به همجواری دانشگاه با دومین شهر باسواد کشور و صنایع استراتژیک تصریح کرد: استقرار دانشگاه در مجاورت صنایع مهمی همچون پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی، شهرک‌های صنعتی و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با این صنایع، زمینه همکاری را برای دانشگاهیان فراهم کرده است.

وی افزود: دانشجویان باید با مدیریت زمان در راستای علم آموزی تلاش کنند و با ایجاد تعامل دو طرفه میان استادان و دانشجویان زمینه تدوین طرح‌های برون دانشگاهی برای حل مشکلات صنایع را ایجاد کنند.

این چهره دانشگاهی تامین زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پژوهش را از اقدامات واحد شاهین‌شهر دانست و اذعان داشت: دانشجویان می‌توانند با ایجاد هسته‌های فناور به تولید علمی برسند و در نهایت با ایجاد شرکت دانش بنیان علم تولید شده را به ثروت تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: انجمن‌های علمی رشته‌های تخصصی و باشگاه پژوهشگران جوان از سنوات قبل در واحد دانشگاهی شاهین‌شهر فعالیت دارد و می‌تواند زمینه ساز بروز ایده و خلاقیت در دانشجویان شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029755

وب گردی

وب گردی