استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ارائه ارتباطی پایدار و ایمن به زائرین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از ارتقا تمام ظرفیت‌های ارتباطی این استان برای حفظ ارتباط پایدار و ایمن خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به تلاش‌ کارکنان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام ظرفیت‌های ارتباطی استان کرمانشاه برای حفظ ارتباط پایدار و ایمن ارتقا یافته است.

وی با بیان فعالیت های این اداره در مراسم اربعین گذشته تصریح کرد: سال گذشته با توجه به احتمال بازگشایی مرز رسمی و بینالمللی خسروی، تلاش‌هایی در حوزه ارتباطات جهت تامین و تکمیل پوشش جاده‌ای تلفن همراه در استان کرمانشاه انجام شد و نیز پوشش نسل سوم تلفن همراه از ابتدای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی برقرار میشود.

این مقام مسئول با اشاره به پایش انجام شده توسط کارکنان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اظهار کرد: این پایش از طریق درایو تست و به شیوه نقطه به نقطه در جاده‌های اصلی و مسیرهای ارتباطی استان کرمانشاه انجام و مشکلات مشخص و رفع شد.

وی افزود: ساختمان پست خسروی به‌ عنوان ستاد ارتباطات اربعین حسینی و با حضور اپراتورهای ثابت و سیار، مخابرات منطقه، پست، پست بانک، زیرساخت و پژوهشگاه فضایی ایران انتخاب و تجهیز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن اشاره به ایجادWiFi رایگان در مرز خسروی توسط اپراتور اول، گفت: اپراتورهای اول و دوم برای ارائه خدمات به زائرین، هشت سایت پرتابل و چهار سایت ثابت در مسیر اربعین و مرز خسروی نصب کرده و ظرفیت ارتباطی خود را در این مسیر افزایش داده اند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات بانکی از طریق باجه و دستگاه خودپرداز توسط پست بانک و برقراری خدمات پستی به صورت شیفتی، از دیگر خدمات مالی و ارتباطی است.

بهنیا از برقراری لینک رادیویی حمایتی بین کوه نوا و مرز خسروی و ارائه دو کر فیبر نوری به صدا و سیما برای پوشش خبری و افزایش پهنای باند در سرپل ذهاب توسط شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و افزود: تمامی زائرین اربعین حسینی (ع) می توانند اطلاعات و نیازمندی‌های خود را با استفاده از تلفن گویای راهنمای زائر با شماره 3138 کسب کنند.

در پایان بهنیا به اقدامات انجام شده برای بسترسازی ارتباطات اشاره کرد و گفت: در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت هایی با مشارکت بخش خصوصی و تیم های فنی داوطلب برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه انجام داده ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029766

وب گردی

وب گردی