دانشگاه باید به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بپردازد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دانشگاه باید به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بپردازد و برنامه‌های خود را عملیاتی سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی درنشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که با حضور اعضای بسیج اساتید در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در 40 سال گذشته برخلاف جریان موجود جهان و جریان استکباری حرکت کرده است.

وی برنامه‌های اخیر دانشگاه را براساس گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: دانشگاه باید به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بپردازد و برنامه‌های خود را عملیاتی سازد.

رسولی انقلاب اسلامی را قدرت مردمی دانست و بیان کرد: در اوایل انقلاب ابرقدرت‌های شرق و غرب بر جهان سلطه داشتند و آن زمان یک انقلاب مردمی با شعار نه شرقی نه غربی با رهبری امام خمینی (ره) شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: ابرقدرت شرق دوران استیصال خود را سپری کرد و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نظام تک قطبی را مطرح کرد و انقلاب اسلامی ایران که در خاورمیانه و در کشور کهن و تاریخی شکل گرفته بود در برابر این استکبار ایستاد.

رسولی محاسبات دشمن در مورد انقلاب را همیشه اشتباه دانست و افزود: آخرین محاسبات استکبار جهانی بحث تابستان داغ بود که سران آمریکا اعلام کردند انقلاب اسلامی 22 بهمن را جشن نخواهد گرفت و نظام سقوط خواهد کرد ولی دوباره شکست خوردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در پاسخ به این سؤالات که چرا محاسبات آمریکا اشتباه در می آید؟ چرا مردم ایران این همه فشار اقتصادی را تحمل می کند؟ چرا مردم ایران با اعمال این همه سختی و تحریم زندگی می کنند؟ اظهار کرد: همه اینها در سایه حرکت و نیروی عظیم الهی و انقلابی است که در این کشور رخ داده و دین‌گرایی و معنویت‌گرایی روز به روز افزایش پیدا کرده است.

رسولی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که این کشور مبدا تحولات جدید در عصر حاضر است، افزود: نقشه‌ای که استکبار جهانی برای خاورمیانه کشیده بود به هم خورد و نقشه جدید خاورمیانه را امروز جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: بعضی دشمنان داخلی که با رسانه های غربی انس دارند دچار توهم و گیج شده‌اند و وقتی در صحنه داخلی مردم همچنان مقاومت می‌کنند همه نقشه‌های آنهاعملی نمی‌شود.

رسولی همچنین اربعین حسینی را عظیم ترین و با شکوه ترین پیاده‌روی در دنیا معرفی کرد و افزود: جبهه مقاومت روز به روز تقویت می‌شود و جبهه استکبار در مقابل آن دچار تزلزل بیشتر شده است.

کد خبر: 1029774

وب گردی

وب گردی