افزایش 20 درصدی جذب دانشجو در واحد جلفا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جلفا گفت: امسال تعداد دانشجویان جذب شده در واحد جلفا بیش از 650 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

محمد حسین صادقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جلفا در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره روند جذب دانشجویان در این واحد دانشگاهی نسبت به سال های گذشته گفت: همکاری کارکنان در زمینه تبلیغ امکانات و تجهیزات دانشگاه، تلاش استادان برای تبلیغ رشته های خود در مدارس، سبب ایجاد انگیزه برای جذب دانشجو و در نهایت منجر به افزایش 20 درصدی دانشجویان نسبت به سال های گذشته، در دانشگاه آزاد اسلامی جلفا شده است.

وی افزود: امسال تعداد دانشجویان جذب شده در واحد جلفا بیش از 650 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است. برای بعضی از رشته ها که با بحران جذب دانشجو مواجه اند، اقدامات خوبی انجام شده و در کلیه مقاطع تحصیلی جذب دانشجو داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جلفا ضمن اشاره به کشاورزی بودن منطقه مرند درباره مأموریت این واحد دانشگاهی در طرح پایش تصریح کرد: با توجه به منطقه آزاد تجاری و صنعتی جلفا؛ درصددیم تا از پتانسیل منطقه آزاد ارس و همجواری با سایر کشورها مانند ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان با همکاری مرکز استان در زمینه جذب دانشجو، فعالیت هایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل وجود رشته های مشترک در واحدهای دانشگاهی هادیشهر، جلفا و مرند؛ با کاهش جذب دانشجو در این رشته ها مواجه هستیم که سبب تشکیل کلاس ها با تعداد کمی از دانشجویان می شود. اما با اجرای طرح تجمیع مدیریتی، از تشکیل کلاس ها با ظرفیت کم که دارای زیان های مالی بسیار بوده اجتناب می کنیم. با برداشته شدن رقابت های ناسالم در این سه واحد، در تلاشیم تا در زمینه ارتقای بیشتر کیفیت رشته ها بر اساس نیاز منطقه و شهر، اقداماتی انجام دهیم.

صادقی درباره فعالیت های دانشگاه در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جلفا یکی از واحدهای فعال شرکت کننده در نمایشگاه ربع رشیدی بوده که این نمایشگاه آبان ماه در تبریز برگزار خواهد شد که هر سال با حضور صاحبان صنایع برگزار می شود، سال گذشته هم واحد دانشگاهی جلفا در این نمایشگاه حضور داشت. دانشگاه آزاد اسلامی جلفا در نظر دارد امسال هم مانند سال های گذشته حضور پرشوری در نمایشگاه ربع رشیدی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جلفا تصریح کرد: مشکل ارتباط دانشگاه با صنعت یک موضوع کلی بوده و دانشگاه باید اقداماتی برای اعتماد صنعت به دانشگاه و حل مشکلات صنعت انجام دهد. واحد جلفا هم تلاش هایی برای بهبود این شرایط انجام داده است؛ لذا فعالیت همکاران ما در واحد دانشگاهی مرند در زمینه ارتباط با صنایع و اعتماد آنها به دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

صادقی افزود: از جمله برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی جلفا برای تأمین درآمد های غیر شهریه ای، می توان به سالن هایی اشاره کرد که از سال ها قبل در اختیار واحد مرند بوده و به عنوان انباری استفاده شده که در حال حاضر، این سالن ها با اخذ مجوز از کمیسیون معاملاتی استان، به سالن های ورزشی تبدیل شده که علاوه بر دانشجویان، به متقاضیان خارج از دانشگاه هم با رعایت شرایط و ضوابط مقرر خدمات ورزشی ارائه می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جلفا از فعالیت ساختمان آزمایشگاهی مجهز در واحد دانشگاهی جلفا خبر داد و گفت: رشته‌‌‌‌های بسیاری در حوزه علوم پایه در واحد جلفا تدریس می شود اما در حال حاضر یک ساختمان آزمایشگاهی چهار طبقه داریم که در زمینه رشته های فیزیک، شیمی و شیمی دارویی برای دانشجویان رشته میکروبیولوژی، فعالیت می کند و از مجهزترین ساختمان‌‌‌های آزمایشگاهی در سطح استان به شمار می رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029780

وب گردی

وب گردی