ضرورت استفاده از ظرفیت‎های قانونی مجازات‌های جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه مشکلات استفاده از مجازات حبس متوجه فرد زندانی، خانواده وی و جامعه می‌شود بر اهمیت و لزوم استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان به منظور تبادل نظر در خصوص مسائل اجتماعی و قضایی استان با آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این ملاقات ضمن توصیف گستردگی و شرایط ویژه ساختاری قوه قضائیه و ادارات تابعه که محل طرح و حل و فصل مشکلات مردم است به بیان مشکلات ناشی از محدودیت زیرساخت‌ها و کمبود نیروی انسانی در دادگستری استان پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه مشکلات استفاده از مجازات حبس متوجه فرد زندانی، خانواده وی و جامعه می‌شود بر اهمیت ایستادن در برابر تفکر اعمال مجازات حبس‌های غیر ضروری و لزوم استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد.

عدالتخواه در پایان گفت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس به معنای تسامح و تساهل در مواجهه با افراد شرور و متعدیان به حقوق عامه نیست و با این قبیل متجاوزان به حقوق شهروندان باید قاطعانه برخورد و مجازات لازم را اعمال کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029787

وب گردی

وب گردی