اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین بیشتر است

رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳ درصد موارد اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین اتفاق می افتد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز از دبیرخانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ، مریم رسولیان، رییس سی و ششمین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، به موضوع افسردگی و ارتباط آن با خودکشی اشاره کرد و افزود: وقتی یک نفر افسرده می شود، ممکن است اقدام به خودکشی کند.

وی به آمار وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳ درصد موارد اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین اتفاق می افتد و این نشان دهنده نقش مسائل اقتصادی در بروز آسیب های اجتماعی است.

رسولیان با بیان اینکه میانگین خودکشی در سطح جهان ۱۰ در ۱۰۰ هزار نفر است، ادامه داد: آمار اقدام به خودکشی ۲۰ تا ۳۰ برابر آمار خودکشی است.

وضعیت خودکشی در ایران: در سال۹۴ تعداد خودکشی در کشور ۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۷ ، به ۶ مورد در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است

رئیس انجمن روانپزشکان ایران، به وضعیت خودکشی در ایران اشاره کرد و افزود: در سال۹۴ تعداد خودکشی در کشور ۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۷ ، به ۶ مورد در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی در ارتباط با میزان شیوع خودکشی در مناطق مختلف کشور، گفت: استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی را دارند.

استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی را دارند

رئیس انجمن روانپزشکان ایران، تاکید کرد: میزان شیوع خودکشی در ایران پایین تر از آمار جهانی است.
لازم بذکر است این همایش از ۲۳ مهر ماه سال جاری به مدت چهار روز در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنطران برجسته برگزار می شود.

کد خبر: 1029790

وب گردی

وب گردی