اهمیت رشته دامپزشکی در دو بعد خدمت به جامعه انسانی و رفع آلام حیوانات محسوس است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در جمع استادان و دانشجویان رشته دامپزشکی واحد کرج از اهمیت رشته دامپزشکی در خدمت به جامعه انسانی و رفع آلام حیوانات سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، برهانی فر ضمن گرامیداشت روز ملی دامپزشک، گفت: عملکرد انسان تابعی از تفکر و نگاه او به زندگی است و در حوزه دامپزشکی نیز یک دامپزشک به همانگونه که فکر می کند وارد عمل می شود و لذا نگاه و فکر او در اعمالش و نوع عملکردش در خدمت به جامعه متبلور می‌شود.

وی با اشاره به برخی پیامدهای شرعی و وضعی آزار حیوانات در دین اسلام به تشریح روایات و احادیثی در این زمینه پرداخت و گفت: در دین مبین اسلام همواره رأفت با حیوانات و درمان دردهای آنان مورد تقدیر خداوند قرار گرفته است.

برهانی فر با بیان مشابهت رشته های علوم پزشکی و دامپزشکی گفت: از آنجایی که حیوانات معصوم بوده و گناه نمی کنند، خدمت به آنها سبب می شود دعای پنهانی تمامی کائنات بدرقه راه درمانگر آنان و دامپزشک شود.

وی ابراز امیدواری کرد دانشجویان و استادان رشته دامپزشکی در خدمت به جامعه همواره سربلند و پیروز باشند و حرفه دامپزشکی را مرضی رضای خداوند نامید.

برهانی فر همچنین به استادان و دانشجویان علاقمند دامپزشکی پیشنهاد کرد در مباحثی همچون فلسفه دامپزشکی و اخلاق دامپزشکی به تحقیق و پژوهش بپردازند و گفت: این چنین پژوهش های میان رشته ای می تواند راهگشای تحقیقات بعدی برای بسیاری از دانشجویان و استادان دیگر دانشگاه ها و حتی سایر کشورها شود.

سیدحامد شیرازی بهشتی ها رئیس دانشکده دامپزشکی واحد کرج نیز به عنوان میزبان این مراسم ضمن ابراز خرسندی از جایگاه ممتاز و برتر این دانشکده در میان دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کشور به بیان پاره ای توضیحات در خصوص نحوه عملکرد این دانشکده و حضور فعال گروه های جهادی دانشجویی واحدکرج در ارائه خدمات امدادی، تخصصی و درمانی در مناطق محروم و بلایای طبیعی پرداخت.

تقدیر از دکتر ابوالحسن کدیور استاد پیشکسوت رشته دامپزشکی واحد کرج، تقدیر از رتبه های برتر تحصیلی، تقدیر از دانشجویان دختر فعال رشته دامپزشکی و تقدیر از اعضای فعال تیم های جهادی دانشکده دامپزشکی کرج از دیگر برنامه های مهم این مراسم بود.

ابوالحسن کدیور که سال ها رئیس دانشکده دامپزشکی واحد کرج بود و بیش از 30 سال از عمر خود را صرف تربیت دانشجویان دامپزشکی در دانشگاه نموده، ضمن سخنانی توصیه هایی را به دانشجویان و استادان علاقمند به کار و حرفه دامپزشکی ارائه نمود.

در این مراسم همچنین نماینده دانشجویان دامپزشکی واحد کرج مطالبات صنفی خود را از مسئولین حاضر بیان کردند و کلیپ هایی از نحوه حضور تیم های جهادی در مناطق محروم و ارائه خدمات دامپزشکی توسط آنان، توانمندی های دانشکده دامپزشکی و امکانات و تجهیزات این دانشکده به نمایش درآمد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029794

وب گردی

وب گردی