تفاوت خصوصی سازی و بنگاه‌های کوچک زودبازده در کشور مشخص نیست

 عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه هنوز فرق بین خصوصی سازی و بنگاه‌های کوچک زودبازده در کشور مشخص نشده است، گفت: در بخش خصوصی سازی ما هنوز سیاست و قانون واحدی برای تعیین مالکیت در زیرمجموعه دولتی و شبه دولتی نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز احسان خاندوزی در نشست خروج از بحران خصوصی‌سازی که به همت مجمع عدالتخواه و بسیج دانشجویی دانشکده دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خصوصی سازی در ایران طی ۱۱سال گذشته که قانون خصوصی تصویب شد و طی 14 سال که از ابلاغ سیاست‌های کلی خصوصی‌سازی می‌گذرد، انباشت مالی و دانشی برای کشور نداشت. همچنین مسائل مالکیت و بنگاه‌های اقتصادی و واگذاری دولت به بخش خصوصی هنوز بی پاسخ مانده است.
وی ادامه داد: نظام سیاستگذاری کشور بعد از تجارب پرهزینه همچنان در مورد بخش خصوصی سازی نظریه روشنی در اختیار ندارد و گرفتار عمل زدگی و نیروهای اقتصادی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: در حال حاضر رکود و مسائل تحریم، بنگاه‌های اقتصادی را در پایین ترین سطح فعالیت خود قرار داده است؛ در چنین شرایطی و با نبود سیاست‌گذاری‌های لازم، خصوصی سازی ضامنی برای موفقیت عملکرد اقتصادی دولت نمی‌تواند باشد.
وی با بیان اینکه هنوز فرق بین خصوصی سازی و بنگاه‌های کوچک زودبازده در کشور مشخص نشده است، گفت: در بخش خصوصی سازی ما هنوز سیاست و قانون واحدی برای تعیین مالکیت در زیرمجموعه دولتی و شبه دولتی نداریم. مانند شرکت ایران خودرو که هنوز بخش هایی از آن در اختیار دولت و بخش هایی که در اختیار بخش خصوصی است، مالکیت‌ مشخصی ندارد.
خاندوزی عنوان کرد: دولت بهتر است به جای کپی برداری از نظام های اقتصادی که قرابت بسیاری با کشور ندارند و در دنیا شکست خورده اند به سمت اقتصاد مقاومتی و اصلاح قوانین خصوصی سازی چرخش کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1029800

وب گردی

وب گردی