تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز ورود به اقتصاد دانایی‌محور است

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: رویکرد به اقتصاد دانایی‌محور بسیار مهم و زمینه‌ساز آن تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهناز ملانظری در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها که صبح امروز در دانشگاه الزهرا(س) آغاز شد، اظهار کرد: امیدوارم مرکز مطالعات همکاری‌های علمی بین‌المللی بتواند برنامه‌های خود را به خوبی پیش ببرد. طرح موضوع اقتصاد جهانی و تحریم‌ها می‌تواند به توسعه پژوهش در کشور کمک کند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها با عینکی دیگر، فرصت بزرگی است که اگر بهره لازم را ببریم، می‌توان با قطع ریشه پوسیده و سخت نفت، این امکان را فراهم کنیم که وابستگی شدید اما شکننده را قطع کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا تصریح کرد: رویکرد به اقتصاد دانایی‌محور بسیار مهم و زمینه‌ساز آن تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است. دانشگاه الزهرا ۶۱ واحد فناور در مراکز رشد و ۶ شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کرده‌ است.

ملانظری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نقش مهمی در کمک به مقابله با تحریم‌ها دارند و باید از ظرفیت‌های عظیم موجود در دانشگاه‌ها استفاده کرد.

وی در پایان گفت: باید نگاه دانشجویان را به رسالت مهمی که بر دوش دارند جلب کنیم تا برای سربلندی ایران تلاش مضاعفی داشته باشند.

مسعود صدری‌نسب رئیس مرکز مطالعات همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: از همکاری دانشگاه الزهرا(س) قدردانی می‌کنم؛ همچنین حسین راغفر در یک سال گذشته، ریاست کمیته علمی را بر عهده داشت و تلاش زیادی انجام داد.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات با هدف تسهیل و کمک به افزایش کیفیت و کمیت تبادل فکر و آرا بین پژوهشگران داخلی و خارجی، سالانه ده‌ها پروژه و ایده را به سرانجام می‌رساند. تحریم‌های ناعادلانه و سیاست‌های خصمانه دولت دونالد ترامپ، ما را بر آن داشت موضوع کنفرانس بین‌المللی سالانه را به تحریم‌ها اختصاص دهیم.

رئیس مرکز مطالعات همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با توجه به ضرورت مقابله با تکانه‌های اقتصادی و ژرفابخشی به ذهن پژوهشگران، کمیته‌ای با پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله تهران، الزهرا و شهید بهشتی تشکیل و پیش‌نشست‌هایی برگزار شد.

صدری‌نسب خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایران تنها کشوری نیست که تحریم علیه آن اعمال شده، میهمانانی از کشورهای کوبا و چین دعوت شده‌اند؛ اما به دلیل تحریم با استقبال کمی مواجه شد. البته صدها مقاله داخلی و خارجی به دست کمیته علمی رسیده که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029821

وب گردی

وب گردی