کلاهبرداری ۷۰ میلیون ریالی با بهانه دعا نویسی 

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری خانمی کلاهبردار خبر داد که به بهانه دعانویسی از مال باخته ۷۰ میلیون ریال کلاهبردار کرده بود. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: خانمی ۳۳ ساله ساکن تهران به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت که چندی پیش در زندگی شخصی ام دچار مشکل خانوادگی شدم و چند اتفاق ناگوار پشت سر هم برایم اتفاق افتاد. در شبکه ها اجتماعی موضوع های کانال را نگاه می کردم که چشمم به کانال دعا نویسی فردی افتاد. فکر کردم شاید با مراجعه به این فرد دعانویس گشایشی در مشکلاتم ایجاد شود.

این خانم با اشاره به اینکه با مدیر صفحه ارتباط برقرار کرده است و یک سری از مشکلات خانوادگی اش را برای وی بیان کرده است، افزود: در ابتدا فرد دعانویس سوالاتی از زندگی خصوصی ام پرسید و متاسفانه من هم به امید اینکه مشکلاتم حل خواهد شد به وی اعتماد کردم و به تمامی سوالات او را پاسخ دادم. سپس شروع به مشاوره من کرد و احساس می کردم که روحیه ام کمی بهتر شده است.

مال باخته گفت: این ارتباط در چند نوبت تکرار شد و هر بار مبلغی را به حساب وی واریز کردم. در کل ۷۰ میلیون ریال به حساب دعانویس واریز کردم ولی پس از مدتی دیگر مدیر کانال پاسخگو تلفن و پیام هایم نبود و فهمیدم که وی کلاهبردار بوده و از احساسات و اعتماد من سوء استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران گفت: با دریافت شکایت، تیمی از کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند و با رصد های مهندسی در فضای مجازی، هویت متهم که خانمی ۳۸ ساله و ساکن حوالی جنوب تهران بود، شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور جلب متهم گرفته شد، گفت: متهم پس از دستگیری گفت که به این روش از افرادی که مشکل خانوادگی داشتند، به بهانه دعانویسی، کسب درآمد می کردم.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد، به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع رفتار متقلبانه برای تحصیل مال است و بی گمان برخی از شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان، به رمال ها و افراد دعانویس مراجعه می کنند و سعی میکنند با متوصل شدن به ابزارهای خرافی و متقلبانه مشکل خود را حل کنند. در این حالت افراد مجرم و کلاهبردار با سوء استفاده از اعتقادات خرافی به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029839

وب گردی

وب گردی