فدراسیون تنیس روی میز برای استعدادیابی در مدارس سما برنامه ویژه دارد

نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز و سرمربی تیم تنیس بانوان دانشگاه آزاد از موفقیت طرح اولیه استعدادیابی در این فدراسیون خبر داد.

فاطمه کیوانی نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز و سرمربی تیم تنیس بانوان دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به موفقیت طرح استعدادیابی این فدراسیون در سنین پایه گفت: از چهار سال قبل روی یک طرح استعدادیابی پایه کار کردیم که وزارت ورزش این طرح را بسیار مورد استقبال قرار داد و آن را تصویب کرد. چهارسال است که از این طرح بهره برداری می کنیم و نتایج بسیار خوبی هم گرفته ایم. اکنون یکی از برگزیدگان این طرح نفر سوم استعدادهای آسیا در رده سنی بین ده تا یازده سال است. مشخص است که سرمایه گذاری ما دقیق و درست بوده و بسیار هم برای بهره برداری فرصت داریم.

وی در ادامه با تاکید بر تداوم این برنامه ها گفت: به زودی انتخابات فدراسیون برگزار می شود و اگر ما در فدراسیون بمانیم این طرح برای چهارسال بعد هم تداوم پیدا می کند. وارد مرحله نقطه گزینی شده ایم و به نتایج طرح بسیار امیدواریم. در طول این مدت برنامه های خوبی برای تقویت این استعدادها داشته ایم و با کشورهای همسایه تفاهم نامه هایی برای مسابقات دوستانه امضا کردیم و در این سال ها چند مورد اعزام به کشورهای همسابه برای بازی های دوستانه هم داشته ایم. روی رده‌های سنی زیر ده سال سرمایه گذاری کرده ایم و کشورهای همسایه هم از این طرح ها استقبال کرده اند.

کیوانی در ادامه با اشاره به جشنواره ملی استعدادیابی گفت: هر سال این جشنواره را برگزار می کنیم و امیدوارم که این جشنواره ها تداوم داشته باشند. باید بازیکنان نونهال خود را عین نمونه های مشابه و موفق خارجی پرورش دهیم. در سن رشد اگر شما بتوانید ورزشکار نونهال را درست و اصولی پرورش دهید و این آموزش ها و مراقبت ها در سنین بالاتر نیز اصولی پیش روند، می توانید تنیسورهایی داشته باشید که موفقیت های جهانی کسب کنند.

سرمربی تیم تنیس روی میز بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: این برنامه ها قابلیت اجرا در مدارس سما را نیز دارند. دانشگاه آزاد پتانسیل بسیار خوبی دارد؛ چرا که هم در سطح دانشجویان یک جامعه آماری مناسب دارد و هم در سطح پایه، مدارس سما را دارد. من اعلام آمادگی کرده ام که چنین برنامه هایی در سطح مدارس سما نیز پیگیری شوند.

نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان به تفاهم نامه امضا شده بین فدراسیون کشورمان با فدراسیون کره اشاره کرد و گفت: تست هایی که ما برای آزمون نونهالان خود استفاده می کنیم در کره جنوبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما آنها از این تست‌ها برای پیشکسوتان خود استفاده می کنند. دلیلش هم این است که بینایی کودکان و سالخوردگان وضعیت مشابهی دارد و تست ها برای هر دو رده سنی جواب می دهد. هم برای ما و هم برای کره ای ها جالب بود که هر دو از یک تست برای دو گروه سنی مختلف استفاده می کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029844

وب گردی

وب گردی