مسئولان سازمان صدا وسیما برای پاسخ‌گویی به سوالات دانشجویان به دانشگاه بیایند

9 تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه به رئیس سازمان صدا وسیما اعلام کردند: مسئولان سازمان صدا و سیما در دانشگاه حضور پیدا کرده و پیش دانشجویان از میزان تحقق مطالبات امام و رهبری در این سازمان سخن به میان آورند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۹ تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما از وی برای پاسخگویی به عملکرد دوران ریاست خود دعوت به عمل آوردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: یکی از سفارشات مقام معظم رهبری به مسئولان کشور حضور در دانشگاه‌ها جهت پاسخگویی پیرامون عملکرد خویش و همچنین دریافت ایده‌ها و پیشنهادات دانشجویان است. با این حال و با گذشت حدود سه و نیم سال از دوره مسئولیت کنونی شما و با وجود دعوت‌های متعددی که دانشجویان از شما به عمل آورده‌اند؛ متاسفانه تمامی دعوت‌ها مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته و فرمان رهبری نیز ازجانب شما بر زمین مانده است.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: با یک بررسی ساده از برنامه‌ها و دیدارهای شما به وضوح مشخص است که این شانه خالی کردن از پاسخگویی به دلیل کمبود وقت نیست؛ که اگر چنین بود نیز به هیچ وجه توجیه مناسبی نبود. به‌ یقین شایسته نیست فردی که خود را از زمره ولایتمداران می‌داند، اینگونه دستور رهبری مبنی بر حضور مسئولان در دانشگاه‌ها را به حال خود واگذارد. چنین نافرمانی‌هایی خواه و ناخواه این ظن را تقویت خواهد کرد که ولایت‌مداری صرفا به‌عنوان سپری برای فرار از مسئولیت و نقدپذیری درنظر گرفته شده و گوشی برای شنیدن و عزمی برای عملی‌کردن فرامین رهبری وجود ندارد. کما اینکه متاسفانه در موارد پرتعدادی شاهد اتخاذ تصمیماتی کاملا مغایر با فرمایشات رهبری در مدیریت سازمان صداوسیما بوده‌ایم.

در بخش دیگری از نامه آمده است: تشکل‌های دانشجویی امضاکننده این نامه از شما و معاونین‌ شما به‌ ویژه معاونت محترم سیما، معاونت محترم امور استان‌ها و معاونت محترم سیاسی دعوت می‌کنند تا با حضور در جلسه‌ به میزبانی یکی از تشکل‌های دعوت‌کننده که خود در انتخاب آن مختارید، به این رویه ناصواب پایان داده و پس از مدت‌ها پاسخگوی عملکرد چندین ساله خویش و شنوای گلایه‌ها و پیشنهادات دانشجویان باشید.

در بخش پایانی نامه آمده است: امید آنکه مسئولان سازمانی که امام راحل آن را به مثابه یک دانشگاه عمومی و گسترده می‌نگریست در دانشگاه حضور پیدا کرده و رو به سوی دانشجویان از میزان تحقق مطالبات امام و رهبری در این سازمان سخن به میان آورند. باشد که این اقدام سازمان صداوسیما را قدمی به یک «دانشگاه عمومی» نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029850

وب گردی

وب گردی